خودروی پرنده با سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت + عکس

خودرو پرنده

پرواز با خودروی پرنده
یک شرکت فرانسوی نمونه اولیه ای از یک خودروی پرنده ساخته است که به رانندگان امکان می دهد در ارتفاع ۱۰ هزار پایی زمین پرواز کنند.

به گزارش به نقل از خبرگزاری مهر؛ این خودروی پرنده ” Pegasus ” ( اسب بالدار) نام دارد و در واقع ترکیبی از یک خودروی ساحلی و یک هواپیمای فوق سبک است که می تواند طی سه ساعت با سرعت ۵۰ مایل بر ساعت پرواز کند.

“ژروم دافی” رئیس شرکت خودرو سازی وایلون می گوید: ایده این است که بتوان به سرعت، به طور مستقل و در تمامی موقعیت ها، بر روی زمین یا هوا مسافتی را طی کرد.

دافی که به حمل و نقل هوایی علاقمند است از سال ۲۰۰۸ تا کنون بر روی این پروژه کار می کند و امیدوار است این خودروی پرنده را تا سال ۲۰۲۲ برای عرضه به بازار به اتمام برساند.

راننده این خودروی پرنده باید دوره خلبانی پاراموتور را بگذراند و تا زمانی که نتواند گواهی نامه انجام موفق ۲۰ ساعت پرواز را بگیرد، اجازه پرواز با این خودروی پرنده را نخواهد داشت.

دافی می گوید این خودرو که از بالگرد ارزان تر و مقرون به صرفه تر قلمداد می شود، مورد توجه ارتش قرار گرفته است.

خودرو پرنده

وی اظهار داشت: این خودرو نه تنها امکان شناسایی آسان منطقه را فراهم می آورد بلکه می توان با آن به مناطق دور از دسترس و ناهموار نیز دست یافت. مثلا می توان با این خودروی پرنده از رودخانه هایی گذشت که زیرساخت های ارتباطی و پل های آن از بین رفته است.

نمونه اولیه و نظامی این اسب پرنده تا پایان سال جاری برای آزمایش آماده می شود.

گفته می شود قیمت این خودروی پرنده در زمان عرضه به بازار ۱۳۷ هزار و ۴۴۰ دلار باشد.

The post خودروی پرنده با سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت + عکس appeared first on .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.