خودرو های دیزلی در انتظار تامین سوخت

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

خودرو های سبک دیزلی iبه جاده های کشور می آیند اگر گازوئیل یورو ۴ تامین و توزیع سراسری شود.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودرو سازان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در رابطه با تولید خودرو های سبک دیزلی گفت : اقدامات اولیه در جهت تولید خودرو های دیزلی توسط خودرو سازان داخلی صورت گرفته iبه طوری که طی سال های قبل میزان قابل توجهی پژو ۲۰۶ دیزلی با هدف صادرات در ایران خودرو تولید می شده است .

وی ورود خودرو های سبک دیزلی iبه جاده های کشور را منوط iبه تامین و توزیع سراسری گازوئیل یورو ۴ در کشور دانست و افزود : تا دستیابی iبه استاندارد سوخت iبه میزان قابل قبول مجوز تولید این گروه خودرو ها از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست برای iبهره برداری در داخل کشور اعطا نخواهد شد .

وی ادامه داد : مصرف گازوئیل نامرغوب در خودرو سبب تخریب موتور می گردد که این امر iبه نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان نخواهد بود .

وی خاطر نشان کرد : تولید خودروهای سبک دیزلی همچون خودرو های گازسوز براساس نیاز بازار خواهد بود .

***تولید خودرو دیزلی در گرو بروز رسانی پالایشگاه است

 

دبیر انجمن خودرو سازان در پاسخ iبه این سوال که آیا خودروهای دیزلی iبه سرنوشت خودرو های گاز سوز دچار خواهند شد گفت : توانمندی تولید خودرو های سبک دیزلی نظیر خودروهای گاز سوز در کشور وجود دارد اما نبود زیر ساخت های لازم در تامین سوخت عامل بروز بعضی مشکلات بوده است .

وی افزود : نبود زیر ساخت ها سبب کاهش تقاضا در بازار شده و در نهایت منجر iبه کاهش تولید اخیر خودروهای گاز سوز شده است .

وی ادامه داد : با فراهم شدن زیر ساخت ها ، در زمینه تولید انبوه این گروه خودروها متناسب با نیاز بازار اقدام خواهد شد .

نعمت بخش با اشاره iبه خودکفایی در صنعت نفت گفت : iبه سبب عدم تامین بودجه لازم روند بازسازی پالایشگاه ها و تولید سوخت با استاندارد یورو ۴ با تاخیر مواجه شده ، iبه طوری که تا iبه امروز امکان تولید بنزین و گازوئیل iبه روز فراهم نشده است .

گفتنی است ، در حال حاضر میزان سولفور موجود در گازوئیل تولید شده در پالایشگاه های داخلی حدود ۷۰۰۰ ppm است که این میزان بنابر استاندارد یورو ۴ بایستی iبه میزان ۵۰ ppm کاهش یابد که iبه سبب عدم بازسازی کامل پالایشگاه ها این امر تا iبه امروز تحقق نیافته است ./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.