خودزنی اماراتی ها؛ ورزش ایران زیر ذره بین رسانه های بین المللی

به گزارش ایرنا، ورزش که یکی از شاخص های توسعه کشورها محسوب می شود، در ایران تا به آنجا پیش رفته است که مسوولان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر آن شدند تا با همکاری وزارت ورزش و جوانان و برنامه سازان ورزشی ایران، شبکه ای مستقل به نام ‘ورزش’ تاسیس کنند.

این شبکه که اکنون روزهای پخش آزمایشی خود را سپری می کند، در نظر دارد تمامی برنامه ها و رویدادهای ورزشی را به صورت تخصصی پوشش دهد.

حضور مجریان، برنامه سازان و گزارشگران جوان و خوش فکر رسانه های ایران در این شبکه می تواند نوید روزهای خوبی را برای یک رسانه تخصصی در حوزه ورزش به همراه داشته باشد.

در کنار این رشد رسانه ای در داخل، شاهد توجه رسانه های برون مرزی و خارجی به تحولات ورزشی در ایران نیز هستیم.

فارغ از شبکه های بیگانه که با اهداف خاص رسانه ای خود از باب ورزش وارد می شوند تا بر پیکره فعالیت های مثبت ورزش ایران ضربه وارد کنند، شبکه های ورزشی نیز هستند که کارکنان آن تلاش می کنند به صورت تخصصی و با نگاهی فقط ورزشی، اخبار و اتفاقات ورزش در سراسر دنیا و ایران را دنبال و تحلیل کنند.

در این میان شبکه ‘دوبی اسپورت’ که از جمله شبکه های پر طرفدار ورزشی در دنیا به شمار می رود، در اقدامی بی سابقه اقدام به گنجاندن برنامه ای فارسی زبان در میان برنامه های خود کرده است.

این شبکه که از درآمد حاصله دلارهای نفتی شیوخ امارات تامین می شود، در خصوص برگزار نشدن مسابقه فوتبال بین تیم های ملی امارات عربی متحده و ایران، موضعی منفعلانه به خود نگرفت، بلکه تا آنجا که به عقیده بسیاری از کارشناسان بی سابقه می نمود، از عملکرد وزارت امور خارجه کشور امارات متحده عربی نیز انتقاد کرد.

شبکه تلویزیونی ‘دوبی اسپورت’، این تصمیم غیر ورزشی را حاصل تصمیمی خام از سوی مسوولان ورزشی و در راس آن حاصل بی درایتی رییس فدراسیون فوتبال کشور امارات عربی متحده دانست.

البته این برخورد رسانه عرب زبان، انتقاد بسیاری از مسوولان ورزش کشور امارات عربی متحده را همراه داشت، تا آنجا که در برنامه ای از این شبکه، مجری به صراحت اعلام کرد تصمیمات سیاسی در این کشور به ضرر ورزش امارات خواهد بود.

در زمره شبکه های ورزشی مطرح آسیا همچنین می توان به ‘الجزیره اسپورت’ اشاره کرد که با توجه به نزدیک شدن به بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن، برنامه ای با عنوان ‘ایران در المپیک’ را راه اندازی کرده است.

در این برنامه، مدال آوران المیپکی در تاریخ ورزش ایران معرفی می شوند و عملکرد آنان زیر ذره بین تحلیل گران و کارشناسان قرار گرفته است که این موضوع نشان دهنده توجه مسوولان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و غرب آسیا به پیشرفت ایرانی ها در حوزه های مختلف از جمله ورزش است.

شبکه تخصصی ورزشی دیگری به نام ‘فیزیک تی وی’ نیز که ابتدا کار خود را با معرفی و پوشش مسابقه های حرفه ای بدنسازی در جهان آغاز کرد، به تازگی بخش فارسی خود را نیز راه اندازی کرده است.

با توجه به طرفداران پرشمار ورزش بدنسازی و پرورش اندام در ایران و به دلیل محدودیت های عرف رسانه ای و اجتماعی که امکان پخش و پوشش تصویری این رویدادها را در کشورمان سلب کرده است، این شبکه تا حدود بسیار زیادی توانسته نیازهای علاقه مندان به این ورزش را در شبکه ای کاملا ورزشی برآورده سازد.

شبکه ‘فیزیک تی وی’ در ماه های اخیر برای افزایش مخاطبان فارسی زبان دنیا، اقدام به راه اندازی بخش فارسی زبان کرده است و اخیرا نیز شاهد پرداختن به موضوعات دیگر ورزشی ایران از جمله فوتبال، کشتی و والیبال نیز هستیم.

در مسیری که ورزش ایران نگاه رسانه های تخصصی دنیا را به خود معطوف کرده است، امید می رود ورزشکاران ایران اسلامی نیز با حرکتی مثبت و رو به رشد از کیان مقدس کشورمان در عرصه های بین المللی دفاع کنند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میادین مختلف به اهتزاز در آورند.

۷۵۳۷ / ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۹۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.