خودزنی رئیس کل مانع افت قیمت دلار نشد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به رغم تلاش رئیس کل برای جلوگیری از کاهش قیمت امروز شنبه معاملات بازار ارز با افت ۸۵ تومانی دلار آغاز شد

خبراقتصادی:در اولین روز معاملات هفته در پی انتشار یافتن خبرها مثبت از نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا و تماس تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما، روسای جمهور ایران و آمریکا، بازار ارز با افت ۸۵ تومان قیمت دلار مواجه شد در حال حاضر قیمت دلار به حدود ۲۹۴۰ تومان رسیده است در حالی که قیمت دلار در پایان معاملات هفته قبل به ۳۰۲۵ تومان رسیده بود.

هفته قبل همزمان با فضای مثبت مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در بازار ارز در ایران شاهد افت قیمتی بودیم که در روز چهارشنبه به دنبال اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی در مورد کف قیمت مناسب ۲۹۰۰ تومانی برای دلار، قیمت دلار افزایش یافت و از ۲۹۲۰  تومان به ۳۰۶۰ تومان رسید.

اما اظهار نظر رئیس کل که با انتقادهای فراوان مواجه و به نوعی خود زنی جهت جلوگیری از شوک قیمتی دلار تعبیر شد تنها یک روز بازار را به عدم سقوط قیمت متقاعد کرد، روز پنج شنبه دباره قیمت افت کرده به ۳۰۲۵ تومان رسید.

امروز شنبه نیز به سبب انتشار یافتن خبرها مثبت از مذاکرات ایران و آمریکا در روز جمعه بازار به شدت بیشتری سقوط کرده است.

این سقوط محدود به دلار نبوده است، یورو با ۱۱۵ تومان کاهش به ۴۰۱۰ تومان، پوند انگلیس با ۷۵ تومان کاهش به ۴۷۸۵ تومان و درهم امارات با ۲۰ تومان کاهش به ۸۰۰ تومان رسیده است.

قیمت سکه بهار آزادی نیز با ۲۶ هزار تومکان کاهش به ۹۴۵ تومان، نیم سکه با ۹ هزار تومان افت به ۴۹۶ هزار تومان، ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز پنج شنبه ۳۱۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۵ هزار تومان کاهش به ۲۰۰ هزار تومان رسیده اند.

فعالان بازار پیش بینی افت بیشتر قیمت را در ادامه معاملات امروز دارند.

قیمت دلار


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.