خودکفایی در بخش دام و قطع وابستگی‌های محدود

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد:
خودکفایی در بخش دام و قطع وابستگی‌های محدود

۰۹:۵۸ (پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تا خودکفایی در بخش دام و قطع وابستگی‌های محدودی که باقی مانده است، فاصله زیادی نداریم.

سید محسن دستور در حاشیه نشست مسوولان روابط عمومی دامپزشکی کشور در ایلام، افزود: در بخش دام سرمایه سنگینی شده است که باید در جهت حفظ این سرمایه گام برداریم تا به تولید بهتر از نظر کمی و کاهش وابستگی‌ها در بخش منجر شود.

وی تاکید کرد: نمودار سرمایه گذاری‌ها در کشور نشان می‌دهد که در ایران توان خیلی خوبی در بخش دام وجود دارد که باید با تقویت آن و انجام کارها به نحو خوبی در این بخش به خودکفایی و قطع وابستگی صد در صد دست یابیم.

رییس دامپزشکی کشور با بیان اینکه در جریان واردات در بخش دام تنها شاهد واردات ۱۰درصد گوشت هستیم، اضافه کرد: برپایه نمودار تولیدات ملی بخش دام کشور، در شرایط فعلی سالانه ۹۵۰ هزار تن گوشت قرمز،۷۰۰ هزار تن شیر، ۱۶۰۰هزار تن گوشت مرغ ،۶۰۰ هزار تن محصولات آبزی و ۱۰میلیون تن شیر درایران تولید می‌شود که حتی در برخی از فصول از سال توان صادرات این محصولات را نیز پیدا می کنیم.

دستور همچنین گفت: در سال ۹۱ بخاطر برخی ویژگی‌ها تلاش مضاعفی باید انجام دهیم تا کارها بخوبی پیش رود، یکی از این ویژگی‌ها نام گذاری امسال به نام سال “تولید ملی حمایت از کار وسرمایه ایرانی است ” که بخش کشاورزی یکی از مصادیق مهم در نیل به این شعار خواهد بود.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور ما توان صادرات محصولات دامی و ورود به تجارت جهانی در این بخش را دارد ما حتی در تولید تخم مرغ و تولید محصولات آبزی از جمله میگو هم گام‌های بلندی برداشته‌ایم و هر یک از این سرمایه‌ها یک نعمت خدادادی و یک ارزش برای کشوراند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور همچنین از برنامه‌ریزی این سازمان برای پایان دادن به طرح های نیمه تمام دستگاه خود خبر داد و گفت: هر چند طرح‌های نیمه تمام قابل توجهی در سازمان دامپزشکی وجود ندارد اما هرجا چنین طرحی باشد باید مورد توجه بیش‌تر قرار بگیرد.

.

.

.

.

.

.

.

.ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.