خودور های ۲۰میلیونی که ۱۰۰میلیون تومان میفروشند!

در لیست خودروهای وارداتی، یک دستگاه هیوندا وراکروز تنها ۲۶ میلیون تومان قیمت گذاری شده است یا یک دستگاه تویوتا اف جی کروز تنها با ۲۶ میلیون تومان وارد شده است.


سرویس اقتصادی افکار نیوز – گمرک جمهوری اسلامی آمار واردات خودرو را طبق هر ماه اعلام کرد. طبق آمار اعلام شده توسط گمرک در مرداد ماه با واردات ۳۷۲۳ دستگاه سواری به ارزش ۸۲ میلیون دلار حجم واردات خودروهای سواری طی سال جاری به ۱۵۶۸۰ دستگاه با ارزشی معادل ۳۳۹ میلیون دلار رسید.

به گزارش افکارنیوز، بیشتر خودروهای وارداتی به ایران جز ردیف خودروهای لوکس به شمار می آیند این در حالیست که بیشتر این خودروها از لحاظ کیفتی بالاتر از پراید و خودروهای ساخت داخل هستند، ولی قیمت آن ها به نسبت تولیدات داخلی ما در خارج از کشور بسیار بسیار پایین تر است.

به علت تعرفه گمرک و احتساب سود ۲۰ درصد برای خودروهای وارداتی به ایران، هم اکنون بسیاری از مردم داخل کشور این خودروها را در ردیف خودروها لوکس به حساب می آورند و شاید افراد اقشار متوسط جامعه حتی قادر به خرید آنها نباشند. به طور مشخصی شمار واردات خودروهای لوکس نسبت به دولت های هشتم و قبل از آن، افزایش یافته است و هم اکنون بسیاری از این خودروها مثل پورشه، مرسدس بنز، مازراتی و حتی آلفا رمئو مجوز فعالیت در ایران را دریافت کرده اند.

این ها در حالیست که تحریم ها علیه ایران نسبت به آن زمان بسیار افزایش یافته و این کارخانجات خودروسازی با وجود تحریم ها سود بسیار زیادی را از فعالیت در ایران پیش بینی کرده اند.

در گزارش ها و آمارهای رسمی از واردات خودرو که هر ماه توسط گمرک منتشر می شود، علاوه بر نوع و مدل برخی از خودروها که توجه خواننده را به خود جلب می کند، قیمت بعضی از این خودروها واقعا جالب توجه است. بسیاری از خودروهای وارداتی که هم اکنون در داخل با قیمت های بالای ۱۰۰ میلیون تومان عرضه می شود و بسیاری از علاقه مندان و جوانان داشتن آنها را حتی در رویای خود نمی بینند، تنها ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان ارزش دارند.

به طور مثال در لیست خودروهای وارداتی، یک دستگاه هیوندا وراکروز تنها ۲۶ میلیون تومان قیمت گذاری شده است یا یک دستگاه تویوتا اف جی کروز تنها با ۲۶ میلیون تومان وارد شده است.

به گزارش افکار نیوز ، در حالی این خودروها با قیمت های کذایی در داخل ایران به فروش می رسند که واردات این خودروها از محل ارز دولتی انجام می شود. قابل توجه آنکه قیمت این خودروها با احتساب عوارض، گمرکی و دیگر هزینه های قانونی حراکثر۶۰ میلیون تومان می شود اما در نهایت با قیمت حداقل ۷۰ میلیون تومان به دست مصرف کننده می رسند و از این راه سود سرشاری را روانه جیب واردکننده ها می کنند.

 


سایت تخصصی اتومبیل و اتومبیلرانی ایران RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.