خودکفایی ۸۰ درصدی پالایشگاه ها در تامین قطعات تا پایان سال ۹۲

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد قطعات مورد نیاز شرکت گاز در داخل ساخته می شود و پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۲ به خودکفایی ۸۰درصدی برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدی جمشیدی دانا در بازدید از قسمت های مختلف پالایشگاه شهید هاشمی نژاد با بیان مطلب فوق افزود: در حال حاضر ما راه را برای بروز استعدادهای نخبگان جوان تسهیل نموده ایم و روز به روز شاهد ساخت قطعات مورد نیاز پالایشگاه ها بدست متخصصان حوزه نفت و گاز هستیم.

وی عبور از شرایط پیش رو را مستلزم تلاش های کارکنان و متخصصان در تامین قطعات مورد نیاز پالایشگاه های گاز کشور دانست و اظهارداشت: در همین زمینه شاهد راه اندازی کمیته خود کفایی در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد هستیم و سایر پالایشگاه ها هم باید این مهم را سرلوحه فعالیت های خود قراردهند تا شاهد بالندگی روز افزون ایران اسلامی در عرصه جهانی باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از اقلام مورد نیاز پالایشگاه ها در داخل ساخته می شود.

جمشیدی دانا ادامه داد: طبق برنامه قرار است تا پایان امسال خودکفایی پالایشگاه ها در ساخت و تامین قطعات مورد نیاز به ۵۰ درصد افزایش یابد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: بنابراین برنامه ما در پایان سال ۹۲ خودکفایی ۸۰ درصدی پالایشگاه ها در تامین قطعات مورد نیاز خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ما اقدامات ارزشمند پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در ساخت و تامین قطعات مورد نیاز را به سایر پالایشگاه ها اعلام کرده ایم و کلیه پالایشگاه ها الزام به سرلوحه قراردادن این مهم در راس فعالیت های شان هستند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.