خودکفایی در تولید مواد اولیه کشت غضروف تا پایان سال

این مطلب در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبر گزاری مهر، محمد واسعی با بیان اینکه کشت غضروف یکی از طرح‌های در دست پیگیری ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی است، اظهار داشت: این طرح در چند بیمارستان به اجرا درآمده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این جهت ساخت مواد اولیه کشت غضروف روز به روز فعال‌‌تر می‌شود.

 

وی ابراز امیدواری نمود با توجه به دستاوردهایی که در ساخت مواد اولیه کشت غضروف به دست آمده است، این محصول در سال جاری به مرحله تولید برسد و ایران در این حوزه بتواند خودکفا شود.

 

واسعی افزود: بر این اساس نیازهای خود را در داخل کشور برآورده خواهیم نمود و از واردات بی‌نیاز خواهیم شد.

 

دبیر ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری در خاتمه گفت: این طرح با کمک بعضی از شرکت‌های دانش بنیان همچنین تعدادی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هایی که با ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری همکاری داشته و از حمایت های مالی برخوردار شده‌اند، صورت گرفته است.

 

وی همچنین در رابطه با دستاوردهای اخیر حاصل از برنامه ها و طرح های ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی این معاونت در سال “تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی” اظهار نمود: فعالیت‌های ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی به گونه‌ای بوده است که موفق شده‌ایم زیرساخت‌های سلول درمانی را تا حد بسیاری در کل کشور بازسازی و نوسازی کنیم.

 

واسعی اظهار داشت: در این خصوص برای ارائه خدمات در حوزه های سلول درمانی، سلول های بنیادی خونی مراکز سلول درمانی حداقل در ۵ دانشگاه کشور افتتاح می‌شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.