خودکفایی ساخت مخزن سی‌ان‌جی تا پایان امسال

۲۴م آذر ،

fdsf.JPG

صنعت سی‌ان‌جی تا پایان امسال به خودکفایی در ساخت مخازن دست می‌یابد و امکان صادرات آن فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین هاشمی سخنگوی ستاد حمل و نقل وسوخت کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج کارخانه سازنده مخزن خودروی دوگانه‌سوز فعال است گفت: در پایان امسال نیز ششمین کارخانه تولید خود را آغاز می‌کند.

به گفته وی در صورت تولید این شش کارخانه ظرفیت سالانه به تولید مخزن کشور ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد چنین ظرفیتی تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است گفت: ایران می‌تواند علاوه بر تامین نیاز داخلی تعیین‌کننده نیاز داخلی به صادرکننده مخزن نیز تبدیل شود.

وی با اشاره به تحریم‌ها صورت گرفته علیه کشور گفت: ایران امسال در ساخت مخازن خودروهای دوگانه‌سوز به خودکفایی می‌رسد.

خودروسازان داخلی مخزن ایرانی نمی خرند

توسلی عضو انجمن صنفی سازندگان تجهیزات سی‌ ان‌جی نیز با گله از اینکه خودروسازان داخلی از مخازن داخلی استفاده نمی‌کنند و همچنان انگیزه خرید از خارج را هنوز دارند گفت: البته به سازندگان داخلی قول داده شده که انگیزه خودروسازان به طرف داخل کشور سوق داده شود.

وی هم چنین از کم ر‌نگ شدن نقش دولت بر ساخت جایگاه‌های سی‌ان‌جی گله کرد و گفت: این موضوع سبب شده است که تجهیزات جایگاه‌ها کمتر به فروش برسد.

عضو انجمن صنفی سازندگان تجهیزات سی‌ان‌جی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون مواد اولیه برای ساخت مخزن بومی نشده است اظهار کرد که در حال حاضر ورق‌های را به صورت آزمایشی در داخل تولید می‌ کنیم که در صورت نتیجه گرفتن دیگر نیازی به وارد کردن ورق از خارج نداریم.

رشد ناگهانی صنعت سی‌ان‌جی سبب ورود قطعات بی‌کیفیت شد

حسین‌آبادی نماینده سایپا با بیان اینکه رشد ناگهانی صنعت سی‌ان‌جی سبب ورود قطعات بی‌کیفیت شد توضیح داد: مشکلات خدمات پس از فروش به این سبب است که به صورت ناگهانی تبدیل ۳ هزار خودرو به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار خودور افزایش یافت همین موضوع سبب گشت که واردات قطعات از هند و چین و حتی زیرپله‌های چین افزایش یابد.

به گفته‌ وی رشد صنعت سی‌ان‌جی آنقدر بسیار بود که سازندگان داخلی نتوانستند خود را با این رشد هماهنگ کنند.

ایدرو سرمایه‌گذاران را از ورود به صنعت سی‌ان‌جی منصرف می‌کند

افشاری نماینده سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدور) افزایش ظرفیت ساخت مخزن در کشور را یکی از نگرانی‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: سازندگان داخلی حتما باید رویکرد صادرات را در دستور کار قرار دهند.

به گفته وی سازندگان داخلی در آینده باید ادغام را نیز در برنامه خود ببینند.

افشاری همچنین اظهار کرد که تاکنون ۵ تا ۶ سرمایه‌گذار از ورود به صنعت سی‌ان‌جی به سبب ریسک بالای آن منصرف کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.