خودکفایی ۷۰ درصدی در ساخت واگن مترو

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه خطوط ۳ و ۴ در اولویت نخست توسعه مترو قرار دارند و از این رو تکمیل خط ۴ و ساخت خط ۳ را با جدیت دنبال می‌کنیم و انشاءالله ساکنان جنوب غرب تا شمال شرق تهران تا اواخر سال جاری و اوایل سال آینده شاهد استفاده از خط ۳ خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل خط ۴ مترو تا فرودگاه مهرآباد ادامه خواهد یافت، اظهار کرد: در خطوط ۶ و ۷ که در اولویت دوم توسعه مترو قرار دارند نیز با یک دستگاه بزرگ حفار تونل مترو موسوم به TBM در خط ۶ و دو دستگاه TBM در خط ۷ به سرعت مشغول به کار هستیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه خود را متعهد می‌دانیم سالی ۱۵ کیلومتر مترو بسازیم، تصریح کرد: اگر اعتبارات مورد نیاز تأمین شوند، ظرفیت فنی ساخت سالانه تا ۳۰ کیلومتر مترو را نیز داریم و از طرفی کارخانه واگن‌سازی متروی شهرداری تهران در صورت تزریق منابع مادی آمادگی تأمین واگن‌های مورد نیاز متروی تهران و سایر کلان شهرهای کشور را نیز دارد.

معاون شهردار تهران در پایان با تاکید بر اینکه در تونل ‌سازی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستیم و می‌توانیم این ساخت و ساز را در داخل انجام دهیم، خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت ما در متروسازی چه در بخش احداث تونل و چه در بخش تولید تجهیزات مورد نیاز صد در صد بومی است و در زمینه ساخت واگن نیز ۶۰ تا ۷۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.