خود کفایی در تولید قطعات کلیدی و حساس پژو ۲۰۶

۲۹ آبان ،

خود کفایی در تولید قطعات کلیدی و حساس پژو ۲۰۶

عصر خودرو : در جهتی تحقق سند چشم انداز صنعت خودرو در سال ۱۴۰۴، دستیابی به تولید سالانه یک و نیم میلیون دستگاه و حفظ سهم ۵۰ درصدی از تولید و بازار، گروه صنعتی ایران خودرو ظرفیت تولید خود را با ایجاد پایگاه اینترنتی های تولید در استان های مختلف افزایش می دهد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایکوپرس ، مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و توسعه محصول با بیان این مطلب، گفت: تا سال ۱۴۰۴ علاوه بر تولید سالانه یک و نیم میلیون دستگاه، ایران خودرو در بیش از هشت نقطه کشور پایگاه اینترنتی تولیدی خواهد داشت.
وی با تاکید بر لزوم اجرای سیاست تمرکز زدایی و توسعه متوازن کشور، گفت:افزایش تیراژ پایگاه اینترنتی های خراسان و تبریز و راه اندازی پایگاه اینترنتی های مازندران و فارس در سه سال اخیر با سیاست های توسعه استانی، عدالت محوری و افزایش اشتغال همراستا بوده است.
سلیمانی افزود: پروژه پایگاه اینترنتی های سمنان و آذربایجان نیز در دست اجرا است که در پایان سال جاری و ابتدای سال آتی به بهره برداری خواهند رسید.
وی توسعه پایگاه اینترنتی های استانی و تخصیص بالغ بر ۶۵درصد از مجموع تیراژ تولید به این پایگاه اینترنتی ها، ارتقای کیفیت تولید و اختصاص یک سوم از تولیدات آن ها به صادرات و ایجاد ۱۴ هزار شغل تازه مستقیم و ۳۰ هزار شغل غیر مستقیم را از دیگر برنامه های ایران خودرو در جهتی تحقق چشم‌انداز صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴ و چشم انداز ۲۰ ساله کشور عنوان کرد و گفت: دستیابی به جایگاه اول صنعت خودروی منطقه، رتبه پنجم آسیا و رتبه یازدهم در جهان از طریق رقابت‌پذیری مبتنی برتوسعه فناوری هدف های تعیین شده در این زمینه است.
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو از تداوم سیاست خودکفایی قطعات و مجموعه های محصولات تولیدی خبر داد و گفت: کاهش بها های لجستیک و تحویل، کاهش و حذف ارزبری تامین قطعات، تامین چند سورسی و منبع یابی جهانی قطعات خودرو، تعمیق ساخت داخل محلی و جلب حمایت و سرمایه گذاری محلی از راهبردهای ایران خودرو در این زمینه است.
سلیمانی تولید و خودکفایی قطعات حساس و کلیدی برق و الکترونیک گروه ۲۰۶، خودکفایی کامل و حذف از پک خانواده پژو ۲۰۶، افزایش داخلی سازی ورق فولادی، استفاده حداکثری از ورق گالوانیزه داخلی، افزایش داخلی سازی مواداولیه پلیمری و داخلی سازی قالب های فلزی بدنه و دایکست و قالب های پلاستیکی و داخلی سازی قطعات خرید خارج و تعمیق ساخت داخل را از جمله برنامه های تدوین شده در جهتی خودکفایی عنوان کرد.

دوشنبه ۲۹ آبان   ۱۱:۵

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.