خوراکی‌هایی که پوست را شاداب می‌کنند

۰۹اردیبهشت،

یک متخصص تغذیه گفت: تغذیه ارتباط بسیاری با پوست و زیبایی دارد و در صورتی که تغذیه سالم باشد و از مواد غذایی مناسب استفاده شود، حتما پوستی شاداب نیز خواهید داشت.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، دکتر دردانه حسین اظهار کرد: بهترین ویتامین‌ها برای پوست، ویتامین C، E و A است همه این ویتامین‌ها آنتی‌اکسیدان می باشند و می‌توانند از اثرات مواد مضر بر پوست جلوگیری کنند.

وی افزود: منابع مهم ویتامین C میوه‌ها و سبزی‌های تازه از جمله مرکبات، گوجه، فلفل دلمه و غیره است. از منابع ویتامین E نیز می‌توان به روغن‌های گیاهی آفتابگردان، زیتون و جوانه گندم اشاره کرد.

حسین تصریح کرد: اسیدهای چرب غیراشباع که به آنها “Poly” گفته می‌شود نیز برای سلامتی پوست مفید می باشند. از این اسیدهای چرب می‌توان به امگا ۳، EPA و اسید لینولئیک اشاره کرد. این مواد در منابع ماهی و شیر به میزان بسیار وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز عنوان کرد: ویتامین‌های گروه B نیز برای سلامت مو مفید می باشند. این ویتامین‌ها در هضم و جذب پروتئین‌ها و کربوهیدات‌ها دخالت دارند و سبب جذب مواد مغذی بدن می‌شوند.

حسین گفت: پروتئین نیز برای رشد مو اهمیت ویژه‌ای دارد. کمبود پروتئین سبب اختلال در رشد و تغییر رنگ مو و کاهش کیفیت آن می‌شود. از منابع مهم پروتئین که به راحتی قابل هضم می باشند می‌توان به شیر اشاره کرد. گوشت‌ها نیز از دیگر منابع این مواد می باشند.

وی ادامه داد: استفاده از قندهای ساده به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. غذاهای فراوری شده نیز ممکن است روی پوست و مو تاثیر مضری داشته باشد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.