خوردن شکلات به آب کردن چربی ها کمک می کند

Eat-Chocolates1

Eat-Chocolates

عاشقان شکلات خوشحال باشید! دانشمندان ادعا کرده اند که خوردن مقدار زیادی شکلات می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، که در نتیجه می توان این باور قدیمی که شیرینی جات باعث چاقی می شوند را رد شده دانست.

اختصاصی ممتازنیوز ؛ محققانِ دانشگاه گِراندا در اسپانیا به صورت علمی نشان داده اند که مصرف بیشتر شکلات با سطح کمتری از چربی کلی (منظور چربی در تمام نقاط بدن است) و چربی مرکزی (شکم) ربط دارد. البته بدون در نظر گرفتن اینکه شرکت کنندگان در آزمایش آنها ورزش می کرده اند یا اینکه در رژیم بوده اند.

این آزمایش شامل ۱۴۵۸ نوجوان در سنین ۱۲ تا ۱۷ سال می شد و نتایج آن میزان بیشتری از مصرف شکلات را با میزان کمتری از چربی مرتبط نشان می دهد. این نتایج صرف نظر از جنسیت، سن، بلوغ جنسی، انرژی کلی، چربی اشباع شده، میوه و سبزیجات، مصرف چای و قهوه و فعالیت های فیزیکی بوده است.

هرچند که شکلات یک خوردنی با انرژی زیاد به حساب می آید پر از شکر و چربی های اشباع شده است – طبق گفته های ماگدالِنا کونسا-گارسیا که این آزمایش ها را هدایت می کرد “آزمایش های جدیدی در بزرگسالانهم نشان می دهد که مصرف شکلات با ریسک کمترِ برای بیماری های قلبی-عروقی مرتبط است.”

اخیرا، یک آزمایش دیگر در بزرگسالان که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام شده بود مشخص کرده که مصرف بیشتر شکلات برای آنان نیز با حجم کمتر بدن مرتبط است. حالا دیگر می دانید که این شکلات ها نیستند که باعث چاقی شما می شوند.

مطالب مرتبط:

  1. چگونه حین کار کردن ورزش کنیم؟
  2. فواید شستن دست ها قبل و بعد از خوردن غذا
  3. کاهش چربی خون با این سبزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.