خوردن میان وعده های نامناسب منجر به پوسیدگی دندان می گردد

۱۶م اسفند ،

میان‌وعده‌ها عامل پوسیدگی دندان است و مصرف زیاد این مواد غذایی طی روز این مساله را تشدید می‌کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران  به نقل از  وب دا؛ دکتر قاسم انصاری متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان با بیان این که سلامت دندان‌ها نیز مانند سایر اعضای بدن با تغذیه ارتباط دارد، اظهار داشت: بسیاری از والدین اصرار دارند کودک را با حجم مشخصی از مواد غذایی تغذیه کنند، این مساله سبب می‌شود کودک نسبت به تغذیه طبیعی احساس دلزدگی و به‌میان‌وعده‌ها گرایش یابد.

وی افزود: والدین توجه داشته باشند که باید تغذیه کودک دارای یک روند خاصی باشد و سعی کنند برای میان‌وعده کودک از میوه، نان و پنیر استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: متاسفانه استفاده از نوشیدنی‌های گازدار، غذاهای آماده، ماکارونی و سیب‌زمینی با سس در بین کودکان طرفدار زیادی دارد و از آن استقبال می‌شود که این مواد غذایی می‌تواند عامل تخریب و پوسیدگی مینای دندان شود.

وی خاطرنشان کرد: تغذیه نادرست و ناکافی نیز می‌تواند در طولانی‌مدت سلامت دهان کودک را به مخاطره اندازد. پس والدین تا حد امکان زمینه مصرف میان‌وعده‌ها را فراهم نکنند و کودک را با وعده اصلی غذایی بخوبی سیر کنند تا نیازی به میان‌وعده نداشته باشد. بهترین تشویق کودک برای رعایت نکات بهداشتی، همکاری و همگامی والدین در انجام این امور است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.