خوردن چای زعفران باعث هضم غذا می‌شود

پنجشنبه ۲۲ تیر – ۱۲:۰۶:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- عضو مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به خاصیت ضدافسردگی زعفران گفت: خوردن چای زعفران باعث هضم غذا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، علی بابایی با بیان این مطلب که زعفران در درمان اختلالات مغزی ناشی از پیری مثل آلزایمر و پارکینسون موثراست اظهار داشت: اثر زعفران در مطالعات امروزی هم به اثبات رسیده و مصرف آن در این موارد بسیار گسترده و مورد تائید مراجع علمی معتبر است.
وی با اشاره به خواص درمانی زعفران عنوان داشت: زعفران از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و مهمترین خاصیت زعفران که از قدیم از آن استفاده می شد، درمان افسردگی است.
بابایی ادامه داد: زعفران، صفرا آور و اشتها آور است، باعث تسکین درد معده شده و آنتی اسپاسمودیک است همچنین دردهای کولیک کلیوی را برطرف می کند سرفه را رفع و اثر مفید روی درمان برونشیت دارد.
دانشیار فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد متذکرشد: زعفران ضد تشنج است و باعث کاهش کلسترول خون و فشار خون می شود.
وی خاطرنشان ساخت: نتایج مطالعات فارماکولوژیک جدید نشان می دهد که عصاره زعفران دارای اثرات کاهش چربی، افزایش یادگیری و حافظه، پالاینده خون، کاهنده کلسترول و فشار خون و تصفیه کننده طحال و کبد و آغازگر رشد اندام تناسلی است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان داشت: مقادیری از زعفران که به طور معمول به عنوان خوش طعم کننده و خوش رنگ کننده به مواد غذایی اضافه می شود قادر به سقط جنین نیست ولی در عین حال توصیه می شود در دوران حاملگی از خوردن زعفران به هر شکلی اجتناب شود.
وی عنوان داشت: مصرف مقادیر زیاد  زعفران در افراد عادی هم می تواند  خطرناک باشد و مقدار کشنده زعفران  در حدود  ۲۰ گرم است.
بابایی با بیان این که زعفران  به ویژه دارای اثر شادی بخش، خنده آور و ضد افسردگی است افزود: زعفران در درمان دردهای عصبی و به علت اثر آرامبخش، درمان کم خوابی هم به کار می رود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۲۱۲۰۶۲۶۰۶۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.