«خورشید» مجیدی یکی از ۱۰ شانس کسب اسکار

فیلم سینمایی «خورشید» به عنوان نماینده ایران، از سوی مجله ورایتی به عنوان یکی از شانس‌های کسب عنوان بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ معرفی شد.

به گزارش ممتازنیوز، مجله ورایتی با انتشار فهرستی از ۱۰ شانس برتر کسب جایزه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و سوم، جایگاه نهم را به فیلم «خورشید» به کارگردانی «مجید مجیدی» نماینده ایران در این دوره از جوایز سینمایی اسکار اختصاص داد.

این فیلم اولین نمایش بین المللی خود را در بخش رقابتی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد و در نهایت روح الله زمانی توانست جایزه مارچلو ماسترویانی ویژه بهترین بازیگران نوظهور جشنواره را از آن خود کند و اخیرا نیز جایزه بهترین فیلم هشتمین جشنواره «اجیال» دوحه در کشور قطر را به خود اختصاص داده است. به تازگی کمپانی «Strand Releasing» هم حق پخش فیلم «خورشید» را برای اکران در آمریکا کسب کرده است.

«ورایتی» فیلم «یک دور دیگر» به کارگردانی «توماس وینتربرگ» که نماینده دانمارک در این دوره از جوایز اسکار است را به عنوان بخت نخست کسب جایزه اسکار بین‌المللی ۲۰۲۲ انتخاب کرد.

«دیگر اینجا نیستم» ساخته «فرناندو فریاس» (نماینده مکزیک)، «دو نفر از ما» اثر «فیلیپو منگتی»(نماینده فرانسه)، «خواهر کوچک من» به کارگردانی «استفانی چات» و «ورونیک ریموند»(نماینده سوئیس) و «شب پادشاهان» اثر «فیلیپ لاکوت»(نماینده ساحل عاج) به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم این فهرست قرار گرفته‌اند.

«دوستان عزیز» به کارگردانی «آندری کونچالوفسکی» (نماینده روسیه) در رتبه ششم، «کجا می‌روی آیدا؟» ساخته «یاسمیلا ژبانیچ»(نماینده بوسنی هرزگوین) در رتبه هفتم، «یک خورشید» ساخته «چانگ مونگ هونگ»(نماینده تایوان) در رتبه هشتم ، «خورشید» ساخته «مجید مجیدی»(نماینده ایران) در رتبه نهم و «شارلاتان» اثر «آگنسکا هالند»(نماینده چک) در رتبه دهم این فهرست قرار دارند.

فهرست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۲ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.