خوزستان؛ مقام نخست تولید محصولات کشاورزی کشور

کشت محصولات پائیزه در زمین های کشاورزی استان خوزستان از امروز آغاز شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزی خبر، کار آماده سازی در  بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان خوزستان برای کشت پاییزه  انجام شد.

در این زمینه کار کشت  محصولاتی همچون سبزیجات و علوفه هم اکنون  دراستان آغاز شده و قراراست امسال محصولات مختلف از جمله نیشکر، گندم، جو، کلزا، سیب زمینی و حبوبات در زمین های کشاورزی استان  در فصل پاییز کشت شود.

این محصولات بیشتر در شهرهای شوشتر، بهبهان، دزفول، رامهرمز، اندیمشک، شوش  و اهواز کشت می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان کشت محصولات پائیزه در استان را از مهر تا دی اعلام و پیش بینی کرد: امسال سطح زیر کشت ۹۰ هزار هکتار افزایش یابد. پارسال یک میلیون و ۶۰ هزار هکتار به زیر کشت محصولات پائیزه رفت.

قاسمی نژاد گفت: امسال کشت  به منظور کاهش هزینه های تولید و افزایش تولید محصولات  با محوریت طرح خاک ورزی و کشاورزی حفاظتی انجام می شود.

ارائه راهکارهای کارشناسی کشت مناسب ، تامین کود مورد نیاز کشاورزان، اجرای طرحهای کاهش مصرف و توزیع بذر اصلاح شده از جمله خدماتی است که به کشاورزان  در این فصل ارائه می شود.

در استان خوزستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی سالانه ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.