خوزستان سومین تولیدکننده برنج کشور

استان خوزستان سومین تولیدکننده برنج در کشور است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با اعلام این مطلب گفت: در سال زراعی گذشته در استان خوزستان ۲۸۰ هزار تن شلتوک برنج تولید شد که این مقدار از سطح ۵۸ هزار و ۲۵ هکتار اراضی زیر کشت این محصول استحصال شد.

محمد قاسمی‌نژاد سطح زیر کشت برنج در سال جاری را ۵۴ هزار و ۱۳۴ هکتار اعلام کرد و افزود: امسال به‌دلیل محدودیت‌های پیش‌آمده در تأمین آب مجبور به کاهش سطح زیر کشت برنج در استان شدیم که با استفاده از روش‌های خشکه‌کاری و استفاده از دستاوردهای تحقیقات، بکارگیری ناظران فنی و انجام کارهای ترویجی، ضمن کاهش مصرف آب در هر هکتار شاهد افزایش عملکرد در واحد سطح از چهار تن و ۷۰۰ کیلوگرم به بیش از چهار تن و ۹۰۰ کیلوگرم خواهیم بود.

وی ارقام استفاده شده در کشت برنج در استان را ارقام آمل، دانیال، شفق، کادوس، پویا و عنبربو اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت به ترتیب در شهرستان‌های شوشتر، اهواز و شوش است.

قاسمی‌نژاد استفاده از روش‌های به‌زراعی و اگروتکنیکی ازجمله استفاده از روش خشکه‌کاری، انجام کشت تأخیری با استفاده از ارقام زودرس، بکارگیری رژیم آبیاری متناوب، کاشت با استفاده از دستگاه‌های خطی کار و… توانستیم به افزایش عملکرد در واحد سطح دست یابیم.

وی پیش‌بینی کرد که در سال جاری شاهد تولید حدود ۲۷۰ هزار تن شلتوک از سطح شالیزارهای استان باشیم که این مقدار شلتوک تولید بیش از ۱۷۰ هزار تن برنج سفید را بدنبال خواهد داشت./

A-910718-09

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.