خوشبختانه فیلمسازان دولتی‌ در “افق نو” حضور ندارند

عمار العرادی که به‌عنوان منتقد در نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم “افق نو” در تهران حضور دارد ضمن بیان این مطلب در توضیح کم و کیف نمایش فیلم‌های مستقل در این دوره از جشنواره به خبرنگار مهر، گفت: به اعتقادمن فیلم مستقل فیلمی است که کارگردان و یا صاحبان اثر به عنوان افرادی مسئول و پاسخگو در برابر محتوای فیلم، موضع انتقادی نسبت به زندگی داشته باشند که این نگاه ممکن است در زندگی اجتماعی، نوع سیاست‌گذاری سیاست‌مداران در اداره کشور و سایر مسائل زندگی وجود داشته باشد.

این منتقد در ادامه افزود: با این تعریف وقتی نگاهی گذرا به فیلم‌های حاضر در این جشنواره می‌اندازم به درستی متوجه می‌شوم که این جشنواره به تعریف سینمای مستقل نزدیک شده‌است و سینماگران دلمشغولی‌ها و انتقادهای خود نسبت به زندگی را در قاب سینما مطرح می‌کنند.

این مدرس و منتقد سینمای عراق در ادامه در پاسخ به این سئوال که سینما ایران را تا چه اندازه می‌شناسد گفت: من سینمای ایران را از قدیم می‌شناختم و برای آن احترام خاصی قائل بوده و هستم. اما مواجهه مستقیم من با سینمای ایران در جشنواره سال گذشته فیلم فجر بود.

وی افزود: سال گذشته با حضور در کنفرانس هالیوودیسم، سینمای ایران و آنچه سیاستگذاران سینمایی به عنوان فیلمساز مستقل می‌شناسد را از نزدیک شاهد بودم و در کنفرانس‌های متعدد مربوط به موضوع هالیوودیسم شرکت کردم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.