خوش‌بینی به افزایش مبادلات تجاری با دبی

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

با اثر لغو ۷ میلیارد دلاری قسمتی از تحریم‌های ایران و کاهش موقتی پیچیدگی مسئله هسته‌ای، خوش بینی تجار دبی به افزایش مبادلات تجاری با ایران بیشتر شده است.

به گزارش فارس به نقل از العربیه انگلیسی، در پی لغو اثر تحریم از ۷ میلیارد دلار، بخشی از تحریم‌های ایران و کاهش پیچیدگی هر چند موقتی مسئله هسته‌ای ایران، خوش‌بینی تجار دبی به افزایش مبادلات تجاری با ایران بیشتر شده است.

امتیازات داده شده به ایران به اندازه کافی سبب تقویت روانی جامعه کسب و کار ایرانی در دبی، به عنوان دروازه اصلی اقتصاد این کشور شده است.

علیرغم گذشت یک دهه از تحریم ها، ایران با برنامه ریزی بیشتر کالاها و محصولات مورد نیاز خود را از بازار صادرات مجدد و پر رونق دبی تامین کرده است، اما تحریم‌های اعمال شده تازه به وسیله ایالات متحده و متحدانش در اواخر سال ۲۰۱۱ و اوایل سال ۲۰۱۲ به این مبادله تجاری به شدت لطمه زد.

اکثریت قریب به اتفاق مبادلات تجاری میان ایران و دیگر همسایگان عرب در حوزه خلیج فارس، ازطریق دبی، سکونتگاه بسیاری از ایرانیان و یکی از هفت امارت تشکیل دهنده کشور امارات بوده است.

در روز دوشنبه کارگران ایرانی انواع ماشین‌های لباسشویی، تلویزیون، لوازم الکتریکی و سایر محصولات را داخل کشتی های کوچک چوبی و آهنی و به مقصد ایران که تنها ۱۶۰ کیلومتر از دبی فاصله دارد، بارگیری کردند.

دهها کشتی که در خطوط دریایی اسکله‌های دبی به ایران به فعالیت می‌پردازند، چندین بار در ماه به مقصد تنگه هرمز سفر می‌کنند که این سفر تنها حدود ۱۲ ساعت طول می کشد.

تجارت دو سویه بین ایران و دبی_به استثناء نفت_که در فاصله زمانی ماه های ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۲ به ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون درهم رسیده بود، با کاهشی ۱٫۵ میلیارد درهمی به ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون درهم (۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار) کاهش یافت.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.