خون بها

تحکیم پایه های صهیونیستی – آمریکایی استعمار در جمهوری آذربایجان، اسلام ستیزی و مردم فریبی دولت این کشور را وارد مرحله جدیدی کرده است که می توان آن را سیاست علنی سازی اسلام ستیزی دانست. با افزایش نفوذ چنین استعماری، عمق وادادگی دولت آذربایجان نیز افزایش یافته است. دولتی که با وجود عجز و ناتوانی مطلق در آزاد سازی قره باغٰ، در عرصه اسلام ستیزی، چنان مستبدانه عمل می کند که تمام نمادها و نمودهای اسلامی را با کینه و نفرت، قلع و قمع می نماید و نمادها و نمودهای سکولاری و صهیونیستی مانند یوروویژن و … را با هزینه های هنگفت پشتیبانی می نماید.

یوروویژن، نشان می دهد که دولت آذربایجان درصدد به اجرا گذاشتن سیاستهای جدیدی است که روند اسلام ستیزی را وارد مرحله نوین خواهد نمود تا از یک سو ملتی که از حق شنیدن صدای اذان، تماشای فیلم های مذهبی، مطالعه کتب مذهبی، داشتن حجاب، اجرای شعایر دینی محروم می شود، شاهد رژه همجنس بازان و بوالهوسان دنیا در خیابانهای خود باشند و حساب کار دستشان بیاید که نه تنها نباید مطالبه دینی داشته باشند بلکه باید فکر و ذهن خود را در مسیر جدید یعنی مسیری سکولاری – صهیونیستی بازتعریف نمایند و از سوی دیگر کشورهای همسایه – بخوانید ایران- حلقه تهدید دیگری را لمس نمایند.

دولت آذربایجان با دروغ بزرگ حمایت ایران از قره باغ ارمنی و انکار کمکهای چندین میلیون دلاری سلاح و تجهیزات ایران به آذربایجان، تلاش می کند عجز و ناتوانی خود در آزاد سازی قره باغ را فرافکنی نموده و با تبدیل سرزمین شیعه نشین جمهوری آذربایجان به پایگاههای صهیونیستی – آمریکایی و مهد آزادیهای جنسی، دیسیپلینی کاذب برای خود فراهم نماید تا ضعفها و مفاسد حکومتی خود را زیر مفاسد اخلاقی بین المللی پنهان سازد.

اما بررسی روند مبارزات مردم آذربایجان در سالهای اخیر، روندی رو به رشد را نشان می دهد. روندی که ضمن افزایش کمی، افزایش کیفی نیز دارد. تفکر مبارزه در جمهوری آذربایجان، تفکری اسلامی است. تفکری که ریشه در سالها دیانت دارد. اما این مبارزه، این روزها به سمت پرداخت خون بهای واقعی خویش پیش می رود. در مکتب تشیع، زمانی که مبارزه، در مسیر شهادت قرار می گیرد، عمق یافته و گسترده می شود. یعنی مفهوم واقعی ایستادگی و مبارزه، در قلبها ریشه می دواند و مبارزه به یک اعتقاد محکم تبدیل می شود. مبارزین جمهوری آذربایجان هم برای اینکه بتوانند به مبارزات خود سمت و سو داده و ضربات خود را سهمگین نماید، باید بهای آن را بپردازند و این همان شهادت است. تفکر شهادت، خونی در رگهای مبارزه می دمد که مبارزین را در هر نقطه مکانی و زمانی، آماده و پابه کار نگه می دارد و ترس و وادادگی را ریشه کن می کند.و این همان تفکری است که به آرامی در جسم مبارزات ملت آذربایجان دمیده می شود و روحی تازه به آن می دهد.

مبارزه شهادت طلبانه، همان تفکری است که عاشورا را به مکتبی جاودانه تبدیل نمود.۲۵۰۰ سال استبداد و استعمار را در ایران به زانو درآورد و ابهت رژیم اشغالگر فلسطین را در جنوب لبنان لگد مال کرد. و این تفکر، قدرتمندترین سلاح در برابر هرگونه تجاوز و تعدی و وادادگی است. همان تفکری است که امروز مسلمانان مظلوم آذربایجان تشنه آن هستند. با ورود این تفکر در قلبها و ذهنهای مبارزین آذربایجان، انقلابی به پا خواهد شد که قامت ظلم و جور و تجاوز را خواهد شکست و نه تنها دولت بی کفایت و باج دهنده الهام علی اف را بلکه عامل اصلی مشکلات آذربایجان یعنی آمریکا و اسرائیل را وادار به تسلیم و عقب نشینی خواهد کرد.

گسترش چنین تفکری نیازمند اقدامات و برنامه ریزی های منسجمی دارد که بار آن بر دوش رهبران مومن و انقلابی آذربایجان می باشد. از سوی دیگر تشکل های مردم نهاد و دولتهای مسلمان همسایه –بخوانید ایران- نیز باید در راستای گسترش تفکر مبارزه شهادت طلبانه در آذربایجان بصورت جدی وارد عرصه شوند تا مبارزات مسلمانان آذربایجان وارد مسیر اصلی خود شود.

آزادی و عزت، خون بهایی دارد که ادای آن اراده ای راسخ و ایمانی استوار را می طلبد و تاریخ نشان داده است که چنین اراده ها و ایمانهایی هرگز شکست نمی خورند و کسانی که با چنین اراده و ایمان، در مسیر شهادت گام نهاده اند، از تهدیدها، ترسها، وسوسه ها و نیرنگها نهراسیده و روز به روز مبارزه خود را عمق بخشیده اند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.