خوی پلید و ضد انسانی اسرائیل برای جهان آشکار شد

۰۳م آذر ،

خطیب جمعه تهران با محکومیت جنایات صهیونیست ها در غزه و کشتار مردم مظلوم این منطقه ، از ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر این جنایات و تحمیل شکستی دیگر به رژیم صهیونیستی تجلیل کرد .

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌آیت الله امامی کاشانی درخطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به ددمنشی رژیم صهیونیستی و حامیان آن و در راس آنها آمریکا گفت: در این دوره از حملات ،‌ خوی پلید و ضد انسانی این رژیم برای جهانیان بیشتر آشکار شد .
خطیب جمعه این هفته تهران با انتقاد از کشورهای عربی و بعضی حاکمان کشورهای اسلامی در بی تفاوتی نسبت به جنایت صهیونیست ها در غزه گفت: صهیونیست ها با کمک آمریکا ؛‌ مردم مسلمان غزه را به خاک و خون کشیدند و در این جنایت مشخص شد هر کسی که در خط رژیم صهیونیستی است در خط بی رحمی، خونخواری و جنگ با انسانیت قرار دارد و تاریخ هرگز آن را از یاد نخواهد برد.
آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز، به موضوع سوریه و دخالت های آشکار غرب و آمریکا در فشار به این کشور اشاره کرد و گفت: کسانی که از تروریست ها در سوریه حمایت می کنند به دنبال جنگ و خونریزی و آشوب در این کشور مسلمان می باشند و کشورهای اسلامی باید در این زمینه هوشمندانه رفتار کنند .
وی،‌ ایجاد اغتشاشات در سوریه و فشار به دولت و ملت این کشور را حرکت از سوی دشمنان در جهت کمک به رژیم صهیونیستی خواند .
خطیب جمعه این هفته تهران همچنین ضرورت وحدت میان ملت های اسلامی را برای جلوگیری از تهاجم دشمنان در جهان اسلام ضروری خواند و گفت: تهاجمات اخیر به مسلمانان ،  میدان امتحان بزرگی برای جهان اسلام است و نباید در این میدان مردود شد چرا که اگر جهان اسلام با صلابت و وحدت حرکت کند استکبار دیگر قادر به تهاجم به کشورهای اسلامی و بدمستی علیه مسلمانان نخواهد شد .
آیت الله امامی کاشانی به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و خاورمیانه اشاره کرد و  گفت: این بیداری حرکتی است که ملت های مسلمان انجام می دهند و باید شفاف باشد و مبدا و منتهای آن باید با توکل به خدا صورت گیرد.
خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به مسائل سیاسی کشور، خواستار وحدت بیشتر قوای سه گانه در پیشبرد اهداف انقلاب و توسعه کشور و هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان شد.
وی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز ،‌ با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج ،تشکیل آن را به فرموده امام راحل معجزه ای برای انقلاب خواند و فعالیت های بسیجیان در عرصه های مختلف را ستود .

خطیب نمازجمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران  نیز گفت: اتفاق عاشورا باطن و ظاهری دارد که باطن آن نامتناهی و نامحدود و ظاهرش متناهی و محدود است.
آیت الله امامی کاشانی افزود : ظاهر روز عاشورا این بود که امام حسین (ع)و ۷۲ تن از یاران ایشان در بیش از نصف روز به شهادت رسیدند ؛ بنابراین از نظر زمان و مکان محدود است.
خطیب جمعه تهران افزود : نامحدود و نامتناهی بودن گاهی هم آشکار می گردد مانند اینکه خدای متعال روضه عاشورا را به وسیله حضرت جبرئیل (ع) برای حضرت آدم ابوالبشر (ع) می خواند ، یا حضرت امام عصر (عج) در روزی که قیام کنند شهادت حضرت امام حسین (ع) و عاشورا را مطرح می کنند و یا حضرت فاطمه زهرا (س) در روز قیامت همین سخن را دارند که خداوند متعال حسین (ع) را با همان وصفی که در روز عاشورا بود به ما نشان می دهد.
آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه حضرت امام حسین (ع) از نظر زمان در ازل و ابد مطرح است گفت : باز این هم کم است و عمق بیش از اینهاست.
وی افزود : یک عمل نصف روز و شهادت نمی تواند آنقدر عالم و ازل و ابد را بگیرد و دلها را قبضه کند مگر از باطن برخوردار باشد.
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه امروز هشتم محرم است و اختصاص به حضرت علی اکبر (ع) دارد به بعضی از رشادت ها و فداکاری های آن حضرت اشاره و اضافه کرد: ایشان شبیه حضرت پیامبر (ص) بودند.
خطیب جمعه تهران افزود : ظاهر و آهنگ صدا شاید ناشی از توارث باشد اما شباهت خُلق ایشان به پیامبراکرم (ص) ناشی از توارث نیست بلکه عنایت خاص خداوند برای اوست .
آیت الله امامی کاشانی سپس به ذکر مصیبت عاشورا و به ویژه مصیبت های  حضرت علی اکبر (ص) و حضرت امام حسین (ع) پرداخت. 
خطیب جمعه تهران در ابتدای سخنان خود مردم را به تقوا پیشنهاد کرد و از درگاه خداوند بصیرت و اجتناب از گناه را برای همگان خواستار شد.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.