«خیابان یک طرفه» از ابتدا پروانه ساخت ویدیویی داشته است

رجبی فروتن خبر داد:

سینماپرس-گروه سینما/سعید رجبی فروتن در واکنش به اظهارات اسماعیل فلاح پور در نامه ای خاب به وزیر ارشاد که از عدم دریافت پروانه نمایش فیلم «خیابان یک طرفه» گله کرده بود گفت: این فیلم از ابتدا دارای پروانه نمایش ویدیویی بوده و با تبدلی آن به سینمایی موافقت نشده است.

در پی انتشار نامه اسماعیل فلاح پور به وزیر ارشاد در اعتراض به تعلق نگرفتن پروانه نمایش به فیلم «خیابان یک طرفه» با سعید رجبی فروتن مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان سینمایی تماس گرفتیم و چند و چون ماجرا را از وی جویا شدیم.

رجبی فروتن در مورد پروانه نمایش «خیابان یکطرفه» توضیح داد: این فیلم از ابتدا دارای پروانه ساخت ویدیویی بوده و تبدیل پروانه نمایش ویدیویی به سینمایی امکان پذیر نیست. البته ما مرجعی داریم که تهیه کننده فیلم می تواند به آن مراجعه کرده و تقاضای تبدیل پروانه را بدهد. اظهارات آقای فلاح پور هم به همین تقاضا برمیگردد. تقاضای آن ها توسط این مرجع قانونی رد شده است بنابراین با داشتن پروانه نمایش ویدیویی نمی توانند فیلم را در سینماها اکران کنند.

فروتن افزود: ایشان با داشتن حق آزادی بیان می توانند به به نمایش درآمدن فیلمش واکنش نشان دهد. با اینکه تهیه کننده فیلم باید تقاضای تبدیل پروانه نمایش بدهد اما حق اظهارنظر برای ایشان محفوظ است. خصوصا اینکه معمولا کارگردان ها شهرت و نفوذ بیشتری نسبت به دیگر عوامل فیلم دارند و برای همین صدای اعتراض آن ها شاید بیشتر بلند شود.

فیلم «خیابان یکطرفه» به کارگردانی اسماعیل فلاح پور و تهیه کنندگی امیر پورکیان، با وجود اکران خصوصی در پردیس قلهک مجوز اکران عمومی را دریافت نکرد. کارگردان این فیلم امروز با انتشار نامه ای به وزیر ارشاد گلایه خود را نسبت به عدم دریافت پروانه نمایش اظهار نموده و گفته بود: اگر «خیابان یک طرفه» سینمای ارزشی نیست فیلم های با رنگ و لعاب سینمای تجاری روی پرده ارزشی هستند؟! «خیابان یک طرفه» اما نه به ستاره ها متکی است و نه به درد بی دردی مفتخر!

انتهای خبر/ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۶۸۵


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.