خیرین سالانه یک هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک می کنند

یه گزارش خبرنگار ایرنا، ‘سید باقر مسلمی’ روز یکشنبه در چهاردهمین همایش خیرین مدرسه ساز استان کردستان در سنندج افزود: سال گذشته میزان تعهد خیرین مدرسه ساز در سطح کشور ۹۷۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از تعهدات سال گذشته خیرین به صورت زمین و ملک بوده, اظهار داشت: از این میزان تاکنون ۵۶ درصد آن محقق شده و مابقی نیر دو , سه ساله بوده که در زمان تعیین شده محقق خواهد شد.

وی در ادامه گفت: سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به سازمان نوسازی مدارس کشور اختصاص یافت که با تخصیص این میزان اعتبار چهار هزار پروژه در سطح کشور ایجاد شده است.

به گفته وی از مجموع اعتبارات اختصاص یافته ۹۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۵۳۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس کشور از افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دولت نگاه ویژه ای به استان کردستان دارد افزایش اعتبار در این استان بیشتر از ۱۰ درصد خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه اقتدار، عظمت و سربلندی هر ملتی از دروازه علم می گذرد افزود: اگر علم و توسعه دانش وجود نداشته باشد هیچ ملتی به توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف دست پیدا نخواهد کرد.

مسلمی اظهار داشت: وجود ۵۵۰ آیه در قرآن مجید در باب اهمیت علم و دانش به خوبی جایگاه دانش و علم آموزی را ترسیم کرده که این مهم در سیره همه بزرگان دین مشهود است.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه توسعه علم مصداق واقعی پیدا کند و به فعلیت در آید نیازمند ابزاری است که یکی از این ابزارها ایجاد فضا و تجهیزات و امکانات آموزشی است, لذا مدرسه سازی و کمک به ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

ک/۲/۷۳۴۸/۵۳۳/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۶۲۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.