خیرین مسکن ساز احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی را در برنامه دارند

‘هادی درفشی’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: برنامه امسال تکمیل پنج هزار واحد مسکونی از سوی خیرین مسکن ساز در سطح کشور پیش بینی شده و از مجموع واحدهای در دست اقدام دو هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده و دارای سکنه است.

وی افزود: دو هزار دستگاه از خانه های احداثی نیز در مرحله تکمیل انشعابات و در شرف بهره برداری است.

به گفته درفشی، برنامه خانه های احداثی خیرین مسکن ساز در مجموع یک میلیون و ۶۸۰ هزار متر مربع مساحت دارد که فعالیت در این زمینه از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین مسکن ساز کشور تصریح کرد: خانه های دردست اقدام این تشکل ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزانتر از خانه های مهر تحویل بهره برداران واجد شرایط می شود که این امر نقش مهمی در تامین مسکن اقشار هدف دارد.

وی اضافه کرد: خیرین مسکن ساز به طور متوسط ۵۰ درصد از منابع مورد نیاز را فراهم می کنند و بقیه منابع ازتسهیلات بانکی مسکن مهر فراهم می شود.

درفشی یادآور شد: امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ فرمان افتتاح حساب ۱۰۰ ویژه تامین مسکن محرومان را صادر کردند و به دنبال آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز تاسیس شد، اکنون نیز با بهره گیری از منابع این حساب در جهت برطرف ساختن نیاز مسکن محرومان با کمک خیرین در شهر و روستا مسکن سازی صورت می گیرد.

وی گفت: اکنون دفاتر خیرین مسکن ساز علاوه بر فعالیت در ۳۱ استان کشور تعداد ۱۰۰ شعبه نیز در شهرستانها دایر کرده و به این ترتیب پوشش گسترده ای در سطح کشور دارد.

وی خاطرنشان ساخت: بعضی از مراجع عظام تقلید از جمله آیت الله ناصر مکارم شیرازی اجازه مصرف سهم امام در تامین مسکن محرومان را صادر کرده اند و مقلدین ایشان هم می توانند در این ارتباط وجوهات خود را برای ساخت و ساز در این بخش اختصاص دهند.

درفشی افزود: مساله مهم برای ساخت و ساز مسکن ویژه محرومان تامین زمین مورد نیاز است و تلاش می شود اراضی در داخل شهرها فراهم شود تا مشکل تاسیسات زیر بنایی و هزینه های بالا سری نداشته باشند.

انجمن خیرین مسکن ساز کشور در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد و در سال ۱۳۸۵ تحت پوشش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت ، اما دارای تشکیلات حقوقی مستقل است .

اقتصام ** ۱۵۵۹/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۲۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.