خیزش های مردمی منطقه، مقدمه ای برای سقوط صهیونیسم بین الملل است

به گزارش ایرنا ‘غضنفر رکن آبادی ‘روز جمعه در جلسه اختتامیه همایش علمی دانشگاه لبنان در صیدا ضمن بیان چگونگی تلاقی انقلاب های عربی با طرح مقاومت به ارائه آخرین مواضع و رویکردهای جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه و بیداری اسلامی پرداخت.

وی در این همایش که با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجو و اساتید و مقامات سیاسی و مذهبی لبنان از جمله استاندار مناطق جنوبی لبنان برگزار گردید، اظهار داشت: جوانان لبنانی با سلاح علم و جهاد همچون رزمندگان مقاومت، حافظ آزادی و کرامت لبنان خواهند بود و عزت و حاکمیت لبنان را تضمین و تثبیت خواهند کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با توصیف خصوصیات دیکتاتورهای منطقه و عوامل بروز انقلاب های مردمی ، گفت: غضب ملت ها علیه دیکتاتورها به دلیل بی توجهی آنان به دین و زانو زدن آنان در برابر استکبار جهانی است.

رکن آبادی همچنین همکاری دیکتاتورها با صهیونیسم بین الملل، تداوم سیطره بر مردم بر اساس وراثت و نه شایستگی، ثروت اندوزی و فساد، تبعیض و ظلم و فقدان عدالت ، آزادی و کرامت را از عوامل مهم قیام مردم علیه دیکتاتورهای منطقه دانست.

وی در ادامه به موج سواری و سرقت انقلاب ها از سوی جبهه غربی – عربی در منطقه اشاره کرده و گفت: توطئه های زیادی به عمل آمد تا این انقلاب ها از مسیر اصلی خود که مسیری ضد استکباری و ضدصیهونیستی است، منحرف شود اما این توطئه ها نقش برآب شد.

سفیر کشورمان گفت: ارائه و ترویج مدل های انحرافی از جمله اقدامات تکفیری و متعصبانه قومی مذهبی، مصرف گرائی و فساد و هرج و مرج در کشورهای عربی و اسلامی همگی با هدف عقب نگه داشتن مسلمانان و سیطره بر امورات آنان پیگیری شده است.

رکن آبادی معیار و میزان صحت و درستی خیزش های مردمی در منطقه را بر اساس آزادی و استقلال، قدس و فلسطین، دوری از طرح های غربی، وحدت و انسجام اسلامی برشمرد و گفت: چنانچه حرکت های ما بر اساس ارکان مذکور باشد به اهداف مقدس انقلاب دست خواهیم یافت.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و دولت دکتر احمدی نژاد در این مسیر حرکت خواهد کرد و از همه کسانی که در این مسیر هستند از جمله مقاومت لبنان و فلسطین حمایت خواهد کرد تا ملت ها بتوانند به آزادی و عزت دست یابند.

در پایان این همایش دانشجویان سوالاتی را در خصوص اوضاع داخلی ایران، پرونده هسته ای، روابط ایرانی – عربی و تحولات سوریه پرسیدند که پاسخ داده شد.

خاور**۱۰۳۰* ۵۳۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۹۳۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.