داداش‌زاده: پاداش ۷ میلیونی لیاقت ساحلی‌بازان نیست/ می‌توانیم جزو ۴ تیم اول جهان باشیم

۰۸ام بهمن ،

934.jpg

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از میزان پاداش ملی‌پوشان این رشته که قهرمان آسیا شده‌اند انتقاد کرد و گفت: واقعا لیاقت ساحلی باز‌های ایران ۷ میلیون تومان است؟

بهزاد داداش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در آسیا گفت: این قهرمانی را به فدراسیون فوتبال تبریک می‌گویم. این قهرمانی حاصل مدیریت خوب بوده است. زمان ما فوتبال ساحلی مسئول مستقیمی نداشت و کسی به آن توجه نمی‌کرد اما حالا این رشته دارای تشکیلات مناسب است.

وی ادامه داد: از سال ۲۰۰۶، فوتبال ساحلی در ایران آغاز به کار کرد و من به همراه فرشاد فلاحت‌زاده و کریم مقدم بنیان‌گذاران آن بودیم. اکنون هم که مربی خارجی به تیم آمده است. مارکو مربی کاربلدی است اما سطح کارش مانند مربیان داخلی است. تنها تفاوت او با مربی‌های ایرانی امکاناتی است که به او داده‌اند. در زمان ما امکانات به این اندازه بسیار نبود. خدا را شکر که تیم ملی قهرمان آسیا شد.

داداش‌زاده افزود: زمان ما ۱۱ اردو برای تیم ملی برنامه‌ریزی شده بود که شش ماه طول کشید اما تا دو ماه مانده به جام جهانی ایتالیا لباس نداشتیم! مشکلات بسیاری داشتیم که حالا با استقلال دپارتمان فوتبال ساحلی در فدراسیون مشکلات تا حدود بسیاری برطرف شده است. البته متاسفم که خاک خورده‌های فوتبال ساحلی اکنون در کنار تیم نیستند ولی از طرف دیگر خوشحالم که کاپیتان تیم من اکنون کمک‌مربی است.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ساحلی همچنین این رشته را قطب سوم فوتبال کشور دانست و اظهار کرد: این رشته می‌تواند به قطب اول فوتبال کشور تبدیل شود. اگر آن طور که به مربی خارجی بها می‌دهند و امکانات در اختیارش قرار می‌دهند به مربیان ایرانی هم بها بدهند، فوتبال ساحلی پتانسیل پیشرفت بیشتر را دارد.

داداش‌زاده ادامه داد: در زمان ما فقط ۱۵ تا ۲۰ فوتبالیست ساحلی داشتیم اما ما در همان زمان چند اردوی سه روزه برگزار کردیم و در پایان دوره ما در سال ۲۰۱۲ حدود ۱۲۰ بازیکن ساحلی در کشور داشتیم. باز هم به فدراسیون تبریک می‌گویم که پروسه پنج ساله‌اش به بار نشست.

وی دربارهٔ سطح درآمدی ملی‌پوشان فوتبال ساحلی هم به ایسنا گفت: اکثر بازیکنان ساحلی کارمند نیستند و وضع مالی خوبی ندارند. در بین بازیکنان ما نقاش ساختمان، صیاد، نانوا، آهنگر و حتی راننده آژانس هم هست. دو نفر هم دانشجو می باشند. هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی به جز دروازه‌بان تیم وضع مالی خوبی ندارند. می‌دانم که بسیار از بازیکنان فقط هفته‌ای ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای رفت و آمدشان هزینه می‌کنند.

وی در ادامه با مقایسه پاداش ملی‌پوشان فوتبال ساحل پس از قهرمانی در آسیا و پاداش فوتبالیست‌ها پس از پیروزی برابر کره جنوبی گفت: بازیکنان ما از یکدیگر پول می‌گیرند تا وقتی قهرمان شدند و پاداش گرفتند پس بدهند! ۷ میلیون تومان برای یک جوان که شش ماه اردو بوده چقدر تاثیرگذار است؟ ممکن است ۲۳ میلیون که به ملی‌پوشان فوتبال پس از برد کره جنوبی دادند برای آن‌ها چیزی نباشد اما همین مبلغ برای ساحلی‌بازان بسیار قابل توجه است. از مسئولان فوتبال و ورزش کشور می‌خواهم که از نظر مالی به بازیکنان ساحلی کمک کنند. در این صورت آن‌ها از نظر روحی شاداب‌تر می‌شوند.

داداش‌زاده در پایان گفت: در هیچ کدام از رشته‌های ورزشی نمی‌بینید که ملی‌پوشان چک برگشتی و قسط داشته باشند و چند نفر اجاره خانه‌شان عقب افتاده باشد. ضمن این که از حالا به بعد باید تیم ملی با تیم‌های پرتغال، برزیل، اسپانیا، اروگوئه و مانند آن‌ها بازی کند چون سطح ما دیگر با آن‌ها برابری می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.