دادستان تهران به خبرنگاران چه گفت

جام جم آنلاین: “عباس جعفری دولت آبادی “روز یکشنبه در حاشیه هفتمین جلسه محاکمه متهمان پرونده فساد بزرگ مالی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران در جمع خبرنگاران به سئوالات آنان پاسخ داد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه در پاسخ به سووال یکی از خبرنگاران مبنی بر مشخص شدن تاریخ دقیق هشتمین جلسه محاکمه متهمان پرونده فساد بزرگ مالی گفت: به احتمال زیاد جلسه بعدی این دادگاه هفته آینده تشکیل می شود.

جعفری دولت آبادی افزود: به خاطر اینکه مردم هر چه زودتر شاهد صدور حکم در این پرونده باشند، به دادگاه پیشنهاد شده جلسات محاکمه صبح و بعدازظهر و یا هفته ای دو روز برگزار شود.

وی با بیان اینکه در این پرونده هرنوع متهمی وجود دارد، گفت: به طور قطع هر چه جلوتر برویم مردم اخبار خوبی از این دادگاه خواهند شنید.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درادامه در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه قاضی پس از اخذ آخرین دفاع از متهم برای صدور رای یک هفته مهلت دارد ،گفت: قانون مهلت یک هفته ای را در صورت اعلام ختم رسیدگی مقرر کرده است اما هنوز دادگاه در این پرونده ختم رسیدگی را اعلام نکرده است.

جعفری دولت آبادی درباره برگزار شدن جلسه هفتم محاکمه متهمان پرونده فساد با حضور چهار نفر از متهمان زن گفت: ما در قانون دادگاه ، زنان یا مردان نداریم اما در قوانین در برخی موارد ارفاقات قانونی برای جنس زن منظور شده است.

دادستان تهران تاکید کرد: دادگاه در صدور رای تابع دلایل است و در رسیدگی به دلایل توجه خواهد کرد. 

 دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه با بیان اینکه پس از وقوع حادثه ریزش ساختمان بر اثر گودبرداری نادرست در یافت آباد تهران، مالک، پیمانکار و مشاور این ساختمان متواری شدند گفت: طبق آخرین اخباری که دقایقی قبل دریافت کردم سه نفر در رابطه با این حادثه از سوی نیروی انتظامی دستگیر و بازداشت شدند. 

 وی افزود: بلافاصله پس از وقوع حادثه بازپرس ما به منطقه اعزام شد و دستوراتی به پلیس و سرپرست دادسرای جنایی ارائه شد تا نسبت به دستگیری هر چه سریعتر عاملان این حادثه اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: متاسفانه پس از وقوع این حادثه این افراد به جای اینکه به مصدومین و خانواده متوفیان کمک کنند، متواری شدند.

جعفری دولت آبادی به همه کسانی که در این موارد اقدام به گود برداری می کنند یاد آور شد که نه تنها فرار رفع مسوولیت نمی کند بلکه مستوجب عقوبت بیشتر نیز خواهد بود.

وی افزود: اگرچه این گونه جرایم غیرعمد است، اما در دادسرای جنایی رسیدگی می شود.
به گفته جعفری دولت آبادی، مالک، پیمانکار و مشاور باید در این حادثه پاسخگو باشند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.