دادستان رفسنجان: محیط‌بانان حقوق شهروندی شکارچیان را رعایت کنند

25-249.jpg

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان گفت: ضابطین دادگستری باید در همه حال حقوق شهروندی و احترام افراد را در برخوردهای خود حفظ و رعایت کنند.

به گزارش ایسنا،‌ سیدمحمود علیزاده در نشست مسوولان قضایی با مسوولان اداره محیط زیست، دایره اسلحه و مهمات و تنی چند از نمایندگان شکارچیان به منظور رسیدگی و حل مشکلات و معضلات بین شکارچیان و محیط بانان اداره محیط زیست رفسنجان افزود: محیط‌ بانان باید در جهت پیشگیری از وقوع جرم فقط تذکر بدهند و هیچ گونه برخوردی نباید صورت بگیرد و برخورد قانونی فقط در قبال تخلف و متخلفین صورت خواهد گرفت.

وی افزود: محیط بانان باید برخورد قانونی را با رعایت حقوق شهروندی و احترام کامل انجام دهند و حق هیچ گونه بی احترامی را ندارند زیرا اکثر شکارچیان، افراد با شخصیت و قانونمداری هستند و باید احترام آنها حفظ شود.

علیزاده با اشاره به بحث همیاران محیط زیست نیز اظهارکرد: همیار قبول کرده در چهارچوب قانون و در جهت پیشگیری از وقوع جرم با سازمان همکاری نماید و نباید وارد کار عملیاتی شده و بخواهد با متخلفین برخورد قانونی انجام دهد.

وی ادامه داد: وظیفه همیار فقط امر به معروف و نهی از منکر است و در صورت لزوم می تواند تخلف و متخلف را به اداره محیط زیست گزارش کند.

دادستان رفسنجان تصریح کرد: فقط مصوبات سازمان حفاظت محیط زیست کل کشور که در مورد مناطق چهار گانه صادر می شود و از طریق اداره کل محیط زیست استان ابلاغ می‌شود برای ما معتبر است و مواردی که از سوی سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی، خصوصی و نظارتی استان و شهرستان ممنوع اعلام می‌شود، فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است.

وی همکاری اداره اسلحه و مهمات و هیات تیر اندازی رفسنجان را خواستار شد و خاطر نشان کرد: باید اداره اسلحه و مهمات و هیات تیر اندازی رفسنجان با نظارت دادگستری قبل از صدور پروانه شکار، نسبت به آموزش مسائل ایمنی، حقوقی و قانونی شکارچیان اقدام کنند تا از بروز تخلف و حادثه در این زمینه جلوگیری شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.