دادستان کل روسیه منع انتشار اینترنتی فیلم موهن به پیامبر اسلام(ص) را خواستار شد

دفتر دادستان کل روسیه به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی نسبت به توزیع گسترده فیلم اهانت آمیز نسبت به پیامبر اسلام (ص) به روی اینترنت هشدار داده و خواهان اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از این مساله شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، سخنگوی دفتر دادستان کل روسیه به خبرگزاری اینترفاکس این کشور گفت که دفتر دادستانی از دادگاه‌های این کشور خواهد خواست تا این فیلم را “افراطی” اعلام کرده و از توزیع اینترنتی آن در روسیه جلوگیری شود.

همچنین به گفته وی تحقیقاتی در خصوص وضعیت گسترش این فیلم به روی اینترنت که به عقاید مذهبی مسلمانان توهین می‌کند و خصومت‌های قومیتی را برمی‌انگیزد، انجام شده است.

وی افزود: پیش از آنکه دادگاه حکمی در این زمینه صادر کند دفتر دادستانی روسیه به سازمان ارتباطات فدرالی این کشور، رسانه‌های همگانی و شرکت‌های فناوری اطلاعات دستور داد تا اقداماتی را به منظور جلوگیری از پخش رسانه‌‌ای محتویات این فیلم اتخاذ کنند.

همچنین ویکتور گرین، معاون دادستان کل روسیه به تعدادی از شرکت‌های تامین کننده خدمات اینترنتی نسبت به نقض قانون منع توزیع این فیلم اهانت آمیز بر روی اینترنت هشدار داد.

به گفته سخنگوی دفتر دادستانی کل دستوراتی نیز به دادستان‌های دیگر مناطق روسیه داده شده و آن‌ها اقدامات مشابهی را در این راستا انجام خواهند داد.

از سوی دیگر سناتورهای شورای فدراسیون روسیه اظهار داشتند: شرکت‌های خدمات اینترنتی کشور می‌بایست از دسترسی به وب سایت‌های حاوی فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام جلوگیری کنند.

معاون رئیس شورای فدراسیون روسیه به خبرگزاری اینترفاکس گفت: پخش این فیلم هم اکنون منجر به مرگ ده‌ها انسان بی‌گناه شده است.

وی این فیلم را یک فیلم هجو و مستهجن خواند که هدف آن شعله‌ور کردن آتش اعتراضات در جهان اسلام است و لازم است تا محدودیت‌هایی نسبت به پخش این فیلم اعمال شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.