دادگاه استیناف زندانیان سیاسی بحرین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ دادگاه استیناف پس از شنیدن اعتراض وکیلان مدافع زندانیان سیاسی، ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) را به عنوان زمان برگزاری جلسه بعدی تعیین کرد.

این در حالی است که وضعیت جسمانی عبدالهادی الخواجه، زندانی محکوم به حبس ابد که مدت هاست اقدام به اعتصاب غذا کرده، وخیم گزارش می شود.

ویلی سُوِندال، وزیر امور خارجه دانمارک، امروز (دوشنبه) در مصاحبه ای با تلویزیون این کشور در این باره گفت ‘ما فکر می کنیم وضعیت فعلی، بسیار بسیار جدی است. ما درباره بازه زمانی چند روزه سخن می گوییم که اگر قرار است دستاوردی حاصل شود، در همین چند روز باید کاری کرد.’

الخواجه دارای تابعیت دوگانه بحرینی – دانمارکی است.

از میان زندانیانی که امروز دادگاهشان برگزار شد، الخواجه و هفت نفر دیگر به خاطر مشارکت در قیام مردم بحرین به حبس ابد و ۱۳ تن هم به حبس های بلندمدت محکوم شده اند.

نه الخواجه و نه هیچ خواهان دیگری در جلسه امروز دادگاه حضور نداشتند و تنها وکیلان مدافع این افراد آن هم در تدابیر امنیتی شدید برای دفاع به دادگاه آمده بودند.

گروه های مدافع حقوق بشر، دستگاه قضایی بحرین را به خاطر به تعویق انداختن روند محاکمه زندانیان و بازداشتیان مورد انتقاد قرار می دهد. گروه مدافعان خط مقدم که دفتر آن در ایرلند است، روز دوشنبه در بیانیه ای تاکید کرد که ‘عدالت بار دیگر از الخواجه دریغ شد.’

عبدالهادی الخواجه، ۵۲ ساله، متاهل و دارای چهار دختر است. وی که چند دهه در خارج از کشورش در تبعید زندگی کرده بود، سال ۲۰۰۱ و پس از اعلام عفو عمومی توسط حکومت، به بحرین بازگشت.

از زمان آغاز قیام مردم بحرین علیه حکومت موروثی این کشور در فوریه ۲۰۱۱ تا کنون، دست کم ۵۰ معترض جان خود را از دست داده اند.

مترجمام**۹۱۶۳** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۶۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.