دادگاه هند درخواست ستاره بالیوود را رد کرد / سانجی دات به زندان می‌رود

۲۱اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دادگاه درخواست سانجی دات را «فاقد ارزش» دانست. او ۱۶ مه باید به زندان برود.
 

این بازیگر معروف به جرم نگهداری غیر قانونی اسلحه طی بمب‌گذاری‌های سال ۱۹۹۳ در بمبئی به پنج سال زندان محکوم شده است. دات پیش از این ۱۸ ماه در زندان بوده است.
 

حملات تروریستی سال ۱۹۹۳ که ۲۵۷ کشته و ۷۱۳ مجروح بر جای گذاشت، در واکنش به تخریب یک مسجد قرن شانزدهمی به دست افراطیون هندو صورت گرفت.
 

دات اولین بار سال ۲۰۰۶ به جرم خرید سلاح گرم از بمب‌گذاران بمبئی و نگهداری غیر قانونی اسلحه به شش سال زندان محکوم شد. دادگاه او را از اتهام دست داشتن در بمب‌گذاری‌ها تبرئه کرد.
 

دات که پدرش هندو و مادرش مسلمان است، در دادگاه گفت برای دفاع از خانواده‌اش در درگیری هندوها و مسلمانان به اسلحه نیاز داشته است.
 

قاضی پرونده مارس پیش محکومیت دات را به پنج سال کاهش داد و از او خواست برای گذراندن باقی دوره زندان تا ۱۸ آوریل خود را معرفی کند. دات ۵۳ ساله از دادگاه خواست به او اجازه دهد پیش از رفتن به زندان چند پروژه سینمایی ناتمام خود را به پایان برساند.
 

دادگاه ۱۷ آوریل از او خواست در چهار هفته خود را معرفی کند.
 

دات یکی سودآورترین بازیگران بالیوود است و به خاطر بازی در نقش یک گانگستر دوست‌داشتنی در فیلم‌های مختلف محبوبیت بسیار دارد. او دستی هم در سیاست دارد.

سال ۲۰۰۶ یک دادگاه ویژه ضدتروریستی بیش از ۱۰۰ نفر را به جرم دست داشتن در بمب‌گذاری‌های بمبئی محکوم کرد. در میان آن‌ها ۱۲ نفر به اعدام و ۲۰ نفر دیگر به زندان محکوم شدند. دات معروف‌ترین فرد در میان محکوم‌شدگان بود.
 

بی‌بی‌سی / ۱۰ مه / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سانجی ایرانی:

    فکرش برام سخته همچین هنرمندی بره زندان لیاقتش این نیست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.