دادگاه کانادایی اموال ایران را ضبط کرد

قاضی دادگاهی در استان «انتاریو» کانادا حکم ضبط املاک متعلق به دولت ایران را صادر کرد.

روزنامه کانادایی «نشنال پست» گزارش داد قاضی دادگاهی در استان «انتاریو» کانادا حکم ضبط املاک متعلق به دولت ایران را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، اموال سفارت ایران در شهر «اتاوا» و مرکز فرهنگی سابق ایران در شهر «تورنتو» مشمول این حکم قضایی هستند.

این دادگاه کانادا اعلام کرده ضبط این اموال بخشی از ۱۳ میلیون دلار غرامتی است که ایران باید بر اساس حکم یک دادگاه آمریکایی به خانواده یک قربانی زن آمریکایی که ادعا شده در یک حمله تروریستی کشته شده بپردازد.

در جریان حمله‌ای در دانشگاهی در شهر بیت‌المقدس که ۱۰ سال پیش انجام شد یک زن آمریکایی به نام «مارلا بنت» کشته شد.

در آن زمان ادعا شد این حمله توسط حماس انجام شده است، اما خانواده این قربانی علیه سازمان‌های اطلاعاتی ایران به یک دادگاه آمریکایی شکایت کردند.

این دادگاه آمریکایی در سال ۲۰۰۷ حکم داد که حماس مسئول بمب‌گذاری سال ۲۰۰۲ در دانشگاه «هبرون» بوده است.

دادگاه مذکور همچنین مقرر کرد وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی ایران حدود ۱۳ میلیون دلار به عنوان غرامت به خانواده «مارلا بنت» پرداخت کنند.

قاضی دادگاه انتاریو در توضیح این پرونده گفت: «خانواده قربانی نتوانسته‌اند حکم دادگاه آمریکایی درباره اموال ایران را در خاک آمریکا به اجرا بگذارند و به همین دلیل آنها اموال ایران در کانادا را هدف گرفته‌اند».

به نوشته روزنامه نشنال پست، قطع مناسبات دیپلماتیک بین ایران و اروپا باعث شد وکلای خانواده قربانی نتوانند علیه مقامات ایرانی ساکن در کانادا اعلام جرم کنند.

دولت کانادا در شهریور ماه سال جاری سفارتش در ایران را تعطیل کرد و به دیپلمات‌های ایران در کانادا اعلام کرد ظرف ۵ روز خاک این کشور را ترک کنند.

در جلسه رسیدگی به این پرونده در استان انتاریو، نماینده‌ای از دولت ایران حضور نداشت.

فارس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.