داد و ستد برنامه‌های کاربردی

جام جم آنلاین: امروزه میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند. با ویندوز ۸ شما می‌توانید با فهرست‌بندی برنامه‌های کاربردی‌تان در فروشگاه ویندوز به مشتریان دسترسی داشته باشید بنابراین فروشگاه ویندوز این امکان را به شما می‌دهد که براحتی برنامه‌های خودتان را بسازید، اجرا کنید یا حتی به فروش برسانید.

همچنین شما می‌توانید برنامه‌های کاربردی Metro Style خودتان را با همکاری دیگر توسعه‌دهندگان طراحی کنید، توسعه دهید و بسازید و برای آزمایش و بازبینی آماده کنید بنابراین هنگامی که فروشگاه ویندوز برای انجام عملیات باز می‌شود، برای کسب درآمد با ویندوز ۸ آماده خواهید بود.

فروشگاه مایکروسافت زنجیره‌ای از فروشگاه‌های خرده‌فروشی و یک سایت فروش آنلاین است که به‌وسیله مایکروسافت تهیه شده و به رایانه‌ها، نرم‌افزارهای رایانه‌ای و مشتریان الکترونیکی سرویس می‌دهد.

این فروشگاه‌ها قصد دارند تجربه مشتریان جهان را در خریدهای خرد مایکروسافت و رایانه‌های شخصی بهبود بخشند و به مشتریان کمک کنند تصمیمات بهتری درباره خرید نرم‌افزار و رایانه‌های شخصی بگیرند.

فروشگاه مایکروسافت رایانه‌های شخصی معتبری از شرکت‌هایی نظیر HP، Acer، Dell، Lenovo و سونی بدون ارائه نسخه نمایشی یا آزمایشی عرضه می‌کند.

این فروشگاه همچنین ویندوز، آفیس مایکروسافت، دستگاه‌های موبایل با سیستم‌عامل (Windows Phone 7 (WP7، سرویس‌ها و دستگاه‌های Zune، کنسول‌ها، بازی‌ها و سرویس‌های Xbox360 و… را نیز در خود دارد. اولین فروشگاه‌ مایکروسافت طی هفته اول انتشار ویندوز۷ بازگشایی شد.

این فروشگاه اینترنتی (فروشگاه مایکروسافت) توانسته است امکانات زیادی را به کاربران ارائه کند. در اینجا به برخی ویژگی‌ها و خصوصیات این فروشگاه پرداخته‌ایم.

قابلیت دیده شدن برنامه‌های کاربردی

فروشگاه ویندوز به برنامه‌های شما این امکان را می‌دهد تا در مرکز قرار بگیرند. صفحه‌های فهرست‌نویسی، این برنامه‌ها را با استفاده از تصاویر، متن و لینک‌هایی که به محتواهای اضافی وصل می‌شود به مخاطبان سراسر دنیا معرفی می‌کند بنابراین آنها می‌توانند بسادگی چیزهایی را که نیاز دارند پیدا کنند.

در نیمه سمت چپ صفحه فهرست‌نویسی اطلاعات تکنیکی برنامه شما نمایش داده می‌شود و نیمه سمت‌راست این صفحه شامل تب‌هایی است که اطلاعات اضافی این برنامه را در خود دارد. این تب‌ها عبارت است از: نمای کلی، جزئیات و بازبینی‌ها.

تب نمای کلی اولین تاثیر را روی مشتریان شما می‌گذارد. نام و تصاویر گرفته شده از نرم‌افزار برجسته‌ترین عناصر خواهد بود.

در قسمت جزئیات، اطلاعات فنی برنامه مانند انواع پردازشگر قابل استفاده، زبان و قابلیت‌های سیستم قرار دارد و در بخش بازبینی‌ها، نظرات دیگر مشتریان درباره این برنامه قرار داده می‌شود.

دسترسی راحت به فهرست

برنامه‌های شما در دسترس مشتریانی در سراسر دنیا خواهد بود. شما هر برنامه را یک‌بار می‌نویسید، قیمت آن را با واحد پول خود تنظیم می‌کنید و فروشگاه ویندوز، آن را در سراسر فروشگاه‌های دنیا و با بیش از صد زبان قرار می‌دهد.

در واقع این فروشگاه تبدیلات واحدهای پولی و قوانین محلی مالیات را کنترل می‌کند تا برنامه‌های شما در هر نقطه‌ای از جهان راحت‌تر فروخته شود.

عبارات و توافقات شفاف

عملکرد فروشگاه مایکروسافت کاملا مشخص است. شما از همان ابزار تاییدیه‌ای استفاده می‌کنید که خود شرکت مایکروسافت برای تایید برنامه شما به‌کار می‌برد. عبارات و شرایط فروشگاه ویندوز مشخص و مختصر است و می‌توانید توافقات واقعی را قبل از ثبت‌نام به‌عنوان یک توسعه‌دهنده فروشگاه ویندوز مطالعه کنید.

این سند توافقات، رابطه کسب‌وکار بین شما و مایکروسافت را شرح می‌دهد و شرایط استاندارد صدور مجوز برنامه‌های کاربردی را شامل می‌شود که شرایط استفاده را توضیح می‌دهد و هر مشتری هنگام دریافت برنامه ملزم به قبول آنهاست.

محدوده‌های انعطاف‌پذیر قیمت

فروشگاه ویندوز یک مدل منعطف برای قیمت‌گذاری برنامه‌های کاربردی شما ارائه می‌کند و در عوض برنامه‌های محبوب را با یک درصد بهتری از رسیدهای اینترنتی نمایش می‌دهد. ردیف‌های قیمتی بسادگی به تمام واحدهای پولی خارجی محاسبه و برنامه‌ها طبق آن واحدها به فروش می‌رسد.

ردیف قیمت، بهای برنامه شما را تنظیم می‌کند. شما می‌توانید برنامه‌تان را به‌طور رایگان عرضه یا از آنجا که فروشگاه ویندوز از فروش نرم‌افزار پشتیبانی می‌کند، بهایی نیز برای آن در نظر بگیرید.

ردیف‌های قیمت از ۱٫۴۹ دلار به بالا وجود دارد که به‌صورت نیم‌ دلار تا پنج دلار در ردیف‌های قیمتی بالاتر افزایش پیدا می‌کنند.

گزینه‌های چندگانه ارسال برنامه‌ها

فروشگاه ویندوز به شما اجازه می‌دهد مدل کسب‌وکار خود را انتخاب کنید. هنگامی که این فروشگاه برای اجرا باز می‌شود، شما می‌توانید از طریق خریدهای درون برنامه‌ای، نسخه‌های آزمایشی، تبلیغات درون برنامه‌ای و سرویس‌های مجزا و اضافی انتقال، با برنامه‌هایتان درآمد کسب کنید.

پشتیبانی از برنامه‌های سازمانی

سازمان‌ها می‌توانند در داخل خود سازمان برنامه‌های کاربردی‌شان برای Metro Style را از طریق فروشگاه ویندوز توسعه و گسترش دهند. مدیریت فروشگاه ویندوز چگونگی اجرای این مدیریت و خط‌مشی سازمان مورد نظر را شرح می‌دهد.

بهبود در هدایتگری

بازخوردهای حاصل از بازبینی‌ مشتریان به شناسایی مجموعه‌ای از چالش‌های هدایتگری کمک می‌کند. در زمان مرور دسته‌ها، مشتریان چگونگی بازگشت به صفحه اصلی فروشگاه را بسختی پیدا می‌کنند.

بعلاوه مشتریان برای پیدا‌کردن فهرست برنامه‌های کاربردی مورد نیاز خود و نصب‌ آنها روی رایانه‌های شخصی، سختی‌های زیادی پیش رو دارند؛ بنابراین نوار هدایتگر به مشتریان درخصوص چگونگی بازگشت به صفحه اصلی و فهرست برنامه‌های کاربردی، کمک قابل‌توجهی می‌کند.

بهبود مدیریت برنامه‌ها

مایکروسافت برای بهبود مدیریت برنامه‌ها Metro Style را در نظر گرفته است. این قابلیت یک موقعیت طبیعی برای توقف (Pause) و همچنین برای انصراف (Cancel) به کاربر می‌دهد.

پشتیبانی از پیمان به‌اشتراک‌گذاری

سیستم‌عامل ویندوز ۸ به‌وسیله استفاده بیشتر نرم‌افزارها از تعاملات برنامه ـ به ـ برنامه (پیمان) توانسته است بسیار قدرتمندتر و جذاب‌تر شود. با نسخه پیش‌نمایش فروشگاه، این حرکت را به‌وسیله پشتیبانی از پیمان به‌اشتراک‌گذاری که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات برنامه‌ها را با دوستان از صفحه فهرست‌ساز برنامه‌ها به‌اشتراک بگذارید، کماکان در اختیار خواهید داشت.

اینها تنها چند مورد از موارد بهبود یافته مهم فروشگاه است که حاصل بازخوردهای مشتریان بوده است. هزاران بهبود کوچک‌تر در نسخه پیش‌نمایش، از کارایی تا تصاویر متحرک، طرح‌بندی‌های صفحه اصلی و زیبایی بصری مشاهده می‌شود.

برنامه‌های کاربردی رومیزی

فهرست‌نویسی‌های برنامه‌های رومیزی در فروشگاه نمایش داده می‌شود. مشتریان تا زمانی که از فهرست‌بندی برای برنامه‌های Metro Style استفاده کنند، می‌توانند آنها را جستجو یا در دسته‌های مختلف پیدا کنند.

صفحه‌های فهرست‌بندی، لینکی را برای موقعیت‌های توزیعی ارائه می‌کند. البته باید ذکر کنیم که سرویس‌دهی برنامه‌های رومیزی بین توسعه‌دهنده و مشتری باقی می‌ماند و توسط فروشگاه کنترل نمی‌شود.(جام جم – ضمیمه کلیک)

محمدحسین کردونی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.