دارایی‌ بانک‌ها در آستانه ۱۰۰۰ تریلیون

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

براساس آخرین گزارش‌های بانک مرکزی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در سه ماهه اول سال با ۸٫۶ درصد رشد به ۵۳ هزار و ۸ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش فارس، براساس آخرین گزارش‌ها حجم کل دارایی‌ بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در خرداد ماه امسال با ۳٫۱ درصد رشد نسبت به اسفند به ۹۷۹ هزار و ۳ میلیارد تومان رسیده است.

این میزان در مقایسه با خرداد سال قبل ۱۹٫۶ درصد رشد نشان می‌دهد. بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در این مدت سه ماه با ۸٫۶ درصد رشد به ۵۳ هزار و ۸ میلیارد تومان رسیده که نسبت به خرداد سال قبل ۱٫۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین سپرده‌های بخش غیر دولتی در این مدت با ۴٫۱ درصد رشد به ۴۴۵ هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان رسیده است. این میزان در مقایسه با خرداد سال ۹۱ حدود ۲۵٫۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

در بخش دارایی‌ها، بدهی بخش غیردولتی یک سال منتهی به خرداد سال جاری با ۱۷٫۲ درصد افزایش ۴۲۲ هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان و در سه ماهه اول ۲٫۱ درصد رشد داشته است.

اسکناس و مسکوک نزد بانک‌ها در سه ماهه اول امسال با ۸۳٫۴ درصد رشد ۷ هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان، سپرده نزد بانک مرکزی ۵۷ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان و بدهی بخش دولتی با ۷٫۸ درصد رشد ۶۴ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری تا خرداد سال جاری ۴۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام شد.

همچنین بانک ‌ها و موسسات اعتباری تا پایان خردادماه سال جاری در مجموع ۴۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که این رقم نسبت به اسفند ۹۱ معادل ۲٫۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

تسهیلات بانکی در قالب عقود قرض‌الحسنه، مضاربه، سلف، مشارکت مدنی، جعاله، فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، مشارکت حقوقی، سرمایه گذاری مستقیم و سایر پرداخت شده است.

مجموع مانده تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری در عقود قرض‌الحسنه ۲۲ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان، عقود مضاربه ۱۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان، سلف ۱۷۲۵ میلیارد تومان، مشارکت مدنی ۱۵۷ هزار و ۸۷۹ میلیارد تومان، جعاله ۱۸ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان، فروش اقساطی۱۲۱ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان، اجاره به شرط تملیک ۲۶۵۳ میلیارد تومان، مشارکت حقوقی ۱۱ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان، سرمایه گذاری مستقیم ۲۹۹۹ میلیارد تومان و سایر ۶۳ هزار میلیارد تومان گزارش شده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.