داربی ۷۶ تا دقیقه ۲۰/ مهدوی‌کیا و حاتمی خالق موقعیت‌های نصفه و نیمه

۳۰م دیماه ،

khoshkho-6.jpg

داربی ۷۶ تا دقیقه ۲۰ موقعیت خطرناکی در بر نداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفتادوششمین داربی تیم‌های پرسپولیس و استقلال امروز (جمعه) از ساعت ۱۵ با قضاوت محسن قهرمانی و در حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر قرمز و آبی آغاز شد. شاید برای اولین بار در چند سال قبل بود که هزاران تماشاگران بخاطر پر شدن ورزشگاه در فاصله چند ساعت مانده به بازی با درب‌های بسته استادیوم مواجه شدند.

تیم پرسپولیس در این بازی با ترکیب نیلسون، سید جلال حسینی، مهدی مهدوی‌کیا، مهرداد پولادی، حسین ماهینی، رضا نورمحمدی، رضا حقیقی، محمد نوری، مارکو پروویچ، غلامرضا رضایی و کریم انصاری‌فرد وارد میدان شد. نکته جالب حضور مهدوی‌کیا از ابتدای مسابقه بود که به نظر می‌رسید بخاطر تجربه او و غیبت علی کریمی، در ترکیب اولیه تیمش قرار گرفت.

استقلالی هم با سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، فرزاد حاتمی، علی حمودی، مجبتی جباری، حسن اشجاری، جواد نکونام، عباس محمدرضایی، امیرحسین صادقی و آرش برهانی داربی را آغاز کردند. فرهاد مجیدی بازیکن با تجربه استقلالی‌ها از ابتدا روی نیمکت ذخیره‌ها نشست. کاپیتان‌های دو تیم مهدوی‌کیا و جباری می باشند.

بخاطر میزبان بودن استقلال در این مسابقه، این مربیان و بعضی از بازیکنان پرسپولیس بودند که به سمت نیمکت استقلالی‌ها رفتند و احوالپرسی کردند. پرسپولیس‌ها حلقه اتحاد پیش از بازی را مقابل خط کنار دروازه تشکیل دادند.

مسابقه را پرسپولیسی‌ها آغاز کردند و از همان ابتدا غلامرضا رضایی با نفوذ از جناح چپ سانتری روی دروازه حریف فرستاد اما کسی نبود آنجا استفاده کند.

رحمتی پس از دریافت توپ ۲۰ ثانیه توپ را نگه داشت و هواداران پرسپولیس معتقدند بودند او از الان می‌خواهد وقت‌کشی کند!

اولین خطای بازی از سوی مجتبی جباری روی محمد نوری صورت گرفت و پرسپولیسی‌ها با آغاز مجدد کار پاس خوبی را برای انصاری‌فرد فرستادند که او در موقعیت آفساید قرار داشت.

دقایقی بعد با حمله نصفه و نیمه‌ای از استقلالی‌ها برهانی هم در محوطه آفساید قرار گرفت. از سر گیری بازی توپ را در کمتر چند ثانیه دوباره به رحمتی فرستاد و بعد از آن هم دقایقی بازی به همین شکل ادامه داشت و برنامه تاکتیکی خاصی از هیچ تیمی مشهود نبود و به نظر در حال ارزیابی یکدیگر و البته رفع استرس می باشند.

اولین موقعیت نسبتا جدی بازی در دقیقه ۸ اتفاق افتاد که مهدی مهدوی‌کیا مقابل محوطه جریمه استقلال چند بازیکن حریف را جا گذاشت و پس از چند برخورد که محمد نوری هم در آن دخالت کرد خود مهدوی‌کیا توپ را به پای مدافعان استقلال زد.

بلافاصله بعد از این صحنه استقلالی‌ها از جناح راست حمله کردند و فرزاد حاتمی با استفاده از سانتر خسرو حیدری توپ نسبتا خطرناکی را زد که ازبالای دروازه به خارج رفت.

شعار هواداران علیه تیم‌های یکدیگر از دقیقه ۱۲ از سوی تماشاگران استقلال آغاز شد که از طرف پرسپولیسی‌ها هم بی پاسخ نبود.

در دقیقه ۱۸ پرسپولیس صاحب فرصت دیگری شد که ضربه سر محمد نوری و برخورد با مدافعان استقلال، اولین کرنر بازی را شکل داد.

بازی تا دقیقه ۲۰ بیشتر در میانه میدان در جریان است.این مسابقه را فرانکو بارسی کاپیتان اسبق تیم‌ میلان و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ایران به همراه دستیارانش از نزدیک تماشا می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.