دارنده اولین مدال ایران در المپیک لندن از نوروز و طبیعت می‌گوید

۸فروردین ۱۳،

کیانوش رستمی را در حالی که مشغول جمع کردن هیزم بود دستگیر کردیم تا گپی نوروزی با ما داشته باشد و از حال و هوای عید برای ما بگوید.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، کیانوش رستمی جوان وزنه بردار ایران سال ۱۳۷۰ در کرمانشاه به دنیا آمد و از همان سنین کودکی ورزش را آغاز کرد. او وزنه برداری را به عنوان رشته مورد علاقه خود می داند و برای اولین بار در سال ۸۹ موفق شد مدال طلای مسابقات جهانی جوانان جهان را بدست آورد.

در اولین تجربه المپیکی خود، در شهر لندن انگلستان به روی تخته رفت و با ۱۷۱ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۰۹ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۳۸۰ کیلوگرم پس از وزنه‌برداران لهستان و روسیه، موفق به دریافت مدال برنز شد. این مدال اولین مدالی بود که ایران در این مسابقات کسب می کرد.

کیانوش رستمی قهرمان ۲۲ ساله وزنه برداری که آینده ای روشن در مقابل خودش دارد مهمان تلفنی مشرق بوده و گپی با حال و هوای نوروزی با او داشته که می خوانید:

سال ۹۱ برای شما چگونه گذشت؟

سال ۹۱ برای من بسیار خوب بود و مهمترین بخش آن دست خالی از المپیک به میهن باز نگشتم و جواب دعای مردم و زحمات خودم و مربیان را گرفتم.

نوروز چه حسی را در شما به وجود می آورد و نظر شما در مورد عید چیست؟

همین که تمام خانواده ها در کنار هم می باشند و با هم به دید و بازدید و مسافرت می روند بسیار زیباست.

شما تا این لحظه سال که اواسط نوروز است به مسافرت رفته اید؟

من همین الان که دارم با شما صحبت می کنم در مسافرت هستم. به همراه خانواده به اطراف کرمانشاه رفته ایم و برای مدتی به این شهر سفر کرده ایم.  همین الان هم دارم در دشت به دنبال چوب خشک برای روشن کردن اجاق تلاش می کنم.

حواستان باشد محیط زیست را بسیار خراب نکنید.

خیال شما راحت تمام حواسم جمع است اگر خدای نکرده طبیعت آتش بگیرد صدمه های سنگینی خواهد خورد و من حواسم حسابی جمع است.

امسال به کسی عیدی دادید و از چه کسی عیدی گرفتید؟

عیدی خاصی که نداده ام اما سعی می کنم به کوچکترهای فامیل پول بدهم. عیدی که از پدر و مادرم می گیرم و مدالی که خودم در سال کذشته از المپیک بدست آوردم فکر کنم عیدی خوبی برای مردم ایران مردم کرمانشاه و خانواده ام بود تازه اولین مدال کاروان هم بود.

شیرین‌ترین خاطره ای که از نوروز دارید چی هست؟

همه این نوروز های که تجربه کرده ام شیرین بوده است چه در اردو و یا در کنار خانواده ام.

در سال ۹۲ چه آرزوی دارید؟

مهمترین آن سلامتی مردم ایران و همشهری ها و خانواده ام است و از خدا می خواهم با آمادگی بالا در خدمت تیم ملی باشم و قرار است رشته دانشگاهی خود که تربیت بدنی است عوض کنم و یک رشته ای دیگر را ادامه دهم شاید پزشکی بخوانم(باخنده)

و آخرین کلام…؟

جا دارد از همین طریق و از پایگاه اینترنتی مشرق سال نو را به تمام هموطنان عزیزم تبریک بگویم و سال خوبی را برای عزیزان آرزو دارم و به تمامی اهالی رسانه خسته نباشید می گویم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.