داروخانه های موظف به رعایت قراردادهای بیمه ای خود هستند

در روز های گذشته برخی از داروخانه های شهر تهران از پذیرش نسخ بیمه ای سرباز زدند.

دکتر شهاب الدین جنیدی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تا زمانی که قرارداد ارائه خدمات دارویی بین سازمان بیمه گر و داروخانه ها وجود دارد داروخانه ها موظف به پذیرش نسخ دارویی نوشته شده در دفترچه درمانی هستند.

وی با بیان این که بین داروخانه ها و سازمان های بیمه گر قراردادی در ابتدا منعقد می گردد که طرفین را ملزم به رعایت مفاد قرارداد می کند  گفت: به نظر می رسد با توجه به عدم پرداخت به موقع برخی از سازمان های بیمه گر و رعایت نکردن مدت زمان قانونی بازپرداخت پول از سوی سازمان های بیمه گر به داروخانه ها شاید برخی از داروخانه ها دیگر توانایی ارائه خدمات را نداشته باشند.

وی افزود: با توجه به شرایط بیماران و در نظر گرفتن مسائل مالی شرکت های بیمه بهتر است داروخانه ها به قرارداد فی ما بین پای بند بوده و از اخلاق پزشکی دور نشوند.

جنیدی با اشاره به مساعدت های اخیر سازمان های بیمه گر اذعان داشت: امید است دیگر شاهد دیر بازپرداخت سازمان های بیمه گر نباشیم تا داروخانه ها بتوانند با تامین منابع مالی ارائه خدمات بهتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که قرارداد ارائه خدمات دارویی بین سازمان بیمه گر و داروخانه ها وجود دارد داروخانه ها موظف هستند در صورت موجود بودن دارو در داروخانه ها حتماً نسخ را پذیرش و مسائل مالی را در انجام خدمات دارویی به بیماران لحاظ نکنند.

وی یادآور شد: عمده داروخانه ها با سه سازمان اصلی بیمه گر قرارداد همکاری دارند و امید است با رایزنی های انجام شده هم سازمان های بیمه گر به تعهدات خود عمل کنند و هم داروخانه ها در انجام خدمات دارویی بین نسخه آزاد و بیمه فرق نگذارند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.