داروهای دپو‌ شده در گمرک ترخیص شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

با دستور ویژه و مستقیم رئیس‌حمهور ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار داورهای دپو‌ شده در گمرک و فرودگاه امام‌خمینی ترخیص شد.

دکتر محمود فاضل عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان این مطلب به خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت: ۷۰ میلیون دلار دارو به سبب عدم پرداخت مابه‌التفاوت ارز توسط واردکنندگان در گمرک مانده بود که وزارت بهداشت، وزارت بازرگانی و گمرک و بانک مرکزی بر سر این موضوع مناقشه داشتند اما با دستور ویژه رئیس‌جمهور اجازه ترخیص این داورها صادر شد.

وی افزود: دستور رئیس جمهور سبب شد که دارو با همان ارز ۱۲۲۶ تومان عرضه شود هم‌چنین اصل داروها آزاد و وارد بازار دارویی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه سر انجام تلاش‌ها برای آزادسازی داروهای دپو‌شده در گمرک نتیجه داد تصریح کرد: داروها با ارز ۱۲۲۶ تومان ثبت سفارش شده بودند اما بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه با نرخ ۲۵۰۰ تومان از گمرک ترخیص کردند صادر شد که منصفانه نبود.

وی اذعان داشت: بانک مرکزی نمی‌توانست از دارندگان سهم خواهی کرده و مابه‌التفاوت ارز را مطالعه کنند اما دستور ریاست‌جمهوری سبب شد تا داروها با همان ارز قبلی ترخیص و وارد بازی دارویی شوند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی خاطرنشان ساخت: داروهای ترخیص شده از گمرک حجم شده از گمرک حجم کوچکی از بازار دارویی کشور را پوشش می‌دهد./ع۲ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.