داروهای وارداتی، روزانه از گمرک ترخیص می شوند

۱۸م دیماه ،

مدیرکل دفتر ارزیابی و نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: خوشبختانه با همکاری خوب گمرک داروهای وارداتی به طور مرتب و روزانه از گمرک در حال ترخیص است.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر محمد عبده زاده اظهار داشت: با تمهیداتی که دولت اندیشیده است در حال حاضر هیچ مشکلی با بحث ترخیص دارو از گمرکات نداریم و این داروها که داروهای بیماران خاص نیز جزو آنست به طور مرتب و روزانه در حال ترخیص می باشند.

وی افزود: ارتباط سازمان غذا و دارو با گمرک در خصوص ترخیص این داروها به گونه ایست که اگر دارویی را لازم داشته باشیم حتی با یک تلفن هم آن را ترخیص می کنند.

مدیرکل ارزیابی و نظارت بر دارو و مواد مخدر ادامه داد: روند ترخیص دارو یک روند سیال و به روز است و نمی توان گفت کدام داروها چه روزی و به چه میزان ترخیص می شوند فقط برای اطلاع مردم می گویم که روند ترخیص دارو از گمرکات بسیار تسریع شده و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی در خصوص اختصاص ارز مرجع به این داروها گفت: اختصاص ارز مرجع به داروهای ترخیصی بحثی است که بین بانک ها و گمرک وجود دارد و آن ها خودشان این رویه را هماهنگ می کنند.

دکتر عبده زاده اظهار داشت: داروهای ترخیصی پس از استقرار در شرکت های پخش دارو و قیمت گذاری وارد بازار می شوند که این روند هم از ۲۴ ساعت بیشتر طول نمی کشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.