داروهای وارداتی ارزان شد!

فروردین ۱۴۰۳

با توجه به کاهش قیمت اولیه ارز و ادامه این روند در دراز مدت شاهد کاهش قیمت محموله های دارویی که به طور اورژانس با ارز آزاد وارد شدند خواهیم بود.

دکتر بابک مصباحی،عضو هیات مدیره انجمن دارو سازان تهران با بیان اینکه داروهای وارداتی که به طور مقطعی و اورژانسی وارد چرخه دارویی می شدند تابعی از ارز آزاد بودند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  افزایش قیمت داروهای وارداتی به سبب تخصیص نیافتن ارز مبادله ای و خرید آنها با ارز آزاد بود که با کاهش قیمت اولیه ارز تغییرات قیمتی را در آنها شاهد خواهیم بود.

 وی با اشاره به اینکه هم اکنون آرامش اولیه در چرخه تولید توزیع و عرضه دارو به وجود  آمده بیان داشت: حدود ۳ ماه قبل ارز به چرخه دارویی تعلق گرفت که اگر این روال به طور منطقی ادامه پیدا  نکند و مجددا در صنعت دارویی تلاطم ایجاد می گردد.

وی همچنین به یارانه دارویی اشاره کرد و گفت: حجم یارانه پرداختی قسمتی از بودجه اش  تامین شده و با منطقی پیش رفتن کارها هزینه اضافی به بیماران قابل برگشت است.

 به گفته عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ثبات حاکم بر صنعت دارویی ناشی از تعلق ارزهایی است  که در اردیبهشت ماه اختصاص داده شده است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.