“داروی ایرانی ام اس” تحت پوشش بیمه قرار گرفت

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

این دارو خوراکی است و اثربخشی بسیاری هم دارد و خوشبختانه عوارض جانبی جدی برای آن گزارش نشده است.

 داروی “فینگولید” داروی ایرانی برای درمان بیماری ام اس است که از عملیات سنتز و فرمولاسیون تهیه مواد اولیه تا ساخت و تولید دارو توسط محققان ایرانی انجام شده و قیمت آن ۱۷ درصد قیمت نمونه خارجی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دکتر دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری افتتاح خط تولید اولین داروی خوراکی “ام اس” در کشور گفت: این دارو دروازه تازهی به روی ۶۳ هزار نفر بیمار ام اس در کشور است که ۵۰ درصد آنها از داروهای تزریقی استفاده می کنند.

وی افزود: این دارو از ۸ سال پیش مراحل ساخت آن آغاز شده و ۲ سال پیش مطالعه بر روی آن آغاز شده است و امروز به تولید رسیده است.

وی همچنین بیان کرد: این دارو در داروخانه های منتخب موجود است و پزشکان هم اکنون آن را نسخه می کنند و همچنین این دارو تحت پوشش ۹۰ درصدی بیمه قراردارد و هیچ گونه مشکلی برای تهیه آن وجود ندارد و برای مصرف چند هزار بیمار هم تولید شده است.

وی بیان کرد: داروهای نسل تازهتر خوراکی که در دنیا عرضه شده هم روی آنها کار شده و در ایران هم در سالهای آتی وارد بازار می شوند. وی افزود: این دارو خوراکی است و اثربخشی بسیاری هم دارد و خوشبختانه عوارض جانبی جدی برای آن گزارش نشده است.

وی در پایان گفت: اگر قرار بود همه بیماران ام اس داروی خود را از خارج از کشور تهیه می کردند، ۵۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج می شد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.