داروی چینی در کشور نداریم/بیماران با ارسال پیامک از اصالت دارو مطمین شوند

ممتاز نیوز: معاون داروی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت اعلام کرد که در حال حاضر هیچ داروی وارداتی از چین در بازار دارویی کشور موجود نیست.

دکتر محمدرضا شانه ساز در گفت و گو با پانا بیان کرد: در حال حاضر هیچ داروی وارداتی از کشور چین وارد کشور نمی شود و داروی وارداتی چین به شکل قانونی در بازارهای قانونی دارویی کشور موجود نیست.
وی ادامه داد: البته نبود داروی چینی در بازار دارویی کشور به معنای بد بودن و عدم کیفیت آن ها نیست و اتفاقا بر خلاف برخی باورهای مردم، شرکت های داروسازی قوی و استانداردی در چین در حال فعالیت هستند و چنانچه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و کارشناسان داروسازی روند تولید استاندارد داروهای چینی را تائید کنند، از چین نیز دارو وارد می کنیم.

معاون داروی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت افزود: بیماران باید توجه داشته باشند که تمام داروهای وارداتی و اقلام دارویی خارجی باید دارای برچسب اصالت بوده و بیمار با ارسال پیامک از سلامت و استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کند. همچنین بیماران به منظور جلوگیری از خرید داروهای تقلبی تنها به داروخانه ها و بازارهای رسمی و قانونی دارویی کشور مراجعه کنند که در غیر این صورت وزارت بهداشت هیچ ضمانتی برای تقلبی نبودن دارو در بازارهای آزاد و غیرقانونی نمی دهد.

شانه ساز تصریح کرد: همچنین وزارت بهداشت به تمامی داروخانه ها تاکید کرده است تا از ارائه دارو بدون نسخه پزشک خودداری کنند.

وی در پایان اعلام کرد: در دولت دهم و با ورود گروه جدید وزارت بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با جدیت تولید داخلی دارو دنبال شد به گونه ای که توانستیم بسیاری از داروهای گران قیمت وارداتی را در داخل کشور تولید کنیم. علاوه بر این  با تدابیر دولت دهم واردات داروها تحت مدیریت قرار گرفته و این داروها در داخل کشور تولید شد.
 

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.