دارو تا ۳ ماه آینده وضعیت خوبی دارد/ سازمان های بیمه گر حمایت خود را بیشتر کنند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز:‌ طبق هماهنگی های به عمل آمده با گمرک مواد اولیه و دارو هایی که در حال ترخیص می باشند و نگرانی از بابت ذخایر دارویی وجود ندارد.

دکتر مصطفی کریمی، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه تبدیل ارز مرجع به مبادله ای و سایر پارامترهای موثر در تولید و واردات دارو سبب افزایش قیمت ها شد به باشگاه خبرنگاران گفت: قیمت گذاری ها توسط کمیسیون قانونی قیمت گذاری انجام شده  و قانونی است لذا سازمانهای بیمه گر باید میزان همکاری خود را جهت کاهش فشاری که برای تامین افزایش هزینه ها بر دوش مردم است بیشتر کنند.

وی افزود:در قانون وظیفه ای به وزارت بهداشت جهت تامین هزینه های بیماری محول نشده بلکه بیمه ها باید حمایت های لازم را از بیمار برای تامین هزینه های درمانی و دارویی انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی که با استناد به بودجه سال ۹۲ صادر شده اذعان داشت:ارز مبادله ای ملاک قیمت گذاری هاست و براساس اسناد ارائه شده قیمت گذاری ها انجام می گردد و با توجه به بحران های موجود تمامی دستگاه های مرتبط با دارو باید شرایط را درک کرده و همت خود را در رفع و رجوع سریع مشکلات فعلی بگذارند.

وی خاطر نشان ساخت:بانکها نیز همکاری خود را با شرکت های دارویی بیشتر کنند تا بحران ها سپری شده و دارو به موقع و به مقدار مورد نیاز در بازار دارویی قرار گیرد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.