دارکوب بی‌حضور سینمایی‌ها توجه مخاطب را جلب کرد

۱۹م اسفند ،

گروه دارکوب به سرپرستی همایون نصیری و بی حضور چهره‌های سینمایی به صحنه رفت تا مخاطبان خود را با موسیقی بوشهری و همچنین قطعات محلی خراسان آشنا کند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، گروه دارکوب به سرپرستی همایون نصیری، ۱۸ اسفندماه همزمان با روز ملی بوشهر به صحنه رفت تا مخاطبان خود را با موسیقی بوشهری و همچنین قطعات محلی خراسان آشنا کند. این برنامه با اجرای قطعه”دارکوب” آغاز و با “شور” که از آخرین ساخته‌های گروه است پایان یافت. پس از آن محسن شریفیان به صحنه آمد و به اجرای قطعه “آفرو” پرداخت.

قطعه آشنای”مجنون نبودم/ مجنونم کردی” به همت مرتضی گودرزی خوانده و با دوتار نواخته شد؛ حسین رضایی نیا نوازنده دف، میلاد درخشانی تار و کوروش بابایی کمانچه او را همراهی کردند. وحید اسداللهی، نوازنده برجسته تنبک و سه نوازی‌اش با همایون نصیری و رضایی نیا از جمله قطعاتی بود که مخاطبان و خود اسدالهی را به وجد آورد. وحید اسدالهی با سازش یکی شده بود. سوال و جواب‌های او با همایون نصیری، یکی از بهترین بخش‌های کنسرت دارکوب بود.

“جادو” قطعه ای بود که با دیجیریدو نواخته شد؛ پیام رونق با سازی که صدای طبیعت است به خوبی توانست شنونده را با خود همراه کند. “لیوا” قطعه‌ای بود که بار دیگر با حضور محسن شریفیان، محمود بردک نیا و حمید اکبری اجرا شد. خواننده این قسمت، شریفیان بود.”لیوا” موسیقی زار و زار گونه‌ای موسیقی درمانی در جنوب ایران است.

آرش مقدم، پویا نیک‌پور، دارا دارایی و امید آجیلی نوازندگان و اعضای اصلی گروه دارکوب بودند. گروهی که این بار، بی همراهی چهره هایی چون مهران مدیری و حامد بهداد به صحنه رفت و توانست ثابت کند یک تیم حرفه‌ای می‌تواند بی اتکا به حضور چهره‌ها به صحنه رود و مخاطب جذب کند و این خط بطلانی بود بر این ذهنیت که استقبال از دارکوب، تنها به حضور شخصیت‌های سینمایی وابسته است.

دارکوب با حضور نوازنده‌های خوب چون وحید اسدالهی، حسین بهروزی نیا، پویا نیک‌پور، محسن شریفیان و… توانست شنونده خود را به شنیدن نواهای گونانگون دعوت کند.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Alla:

    That’s way more cleevr than I was expecting. Thanks!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.