داریوش طلایی: جشنواره موسیقی جوان مسیر آینده موزیسین های کشورمان را ترسیم می کند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

Jashnvare-javan (1)موسیقی : عضو شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره موسیقی جوان گفت: معیارهایی که ازسوی شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی جوان تعیین می گردد مبنای قضاوت قرارمیگیرد تا حساسیت ونکات مورد قضاوت برای شرکت کنندگان مشخص شود. درواقع چنین اتفاقی سبب میشود تا مسیرآینده موزیسینهای نسل آینده ترسیم شده وشکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی و به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره موسیقی جوان، داریوش طلایی دربارهٔ این جشنواره عنوان کرد: وجود این جشنواره ها چند فایده مهم دارد؛ اول اینکه کسانی که در حال فعالیت می باشند وقتی مطلع می شوند رقابتی وجود دارد که می توانند در جریان آن خود را نشان بدهند، انگیزه مضاعفی برای تشدید فعالیت هایشان پیدا می کنند. ایجاد رقابت یکی از مهمترین کارکرد جشنواره ها به خصوص جشنواره موسیقی جوان محسوب می گردد.

این موسیقیدان در ادامه افزود: مسئله دومی که در برگزاری جشنواره موسیقی جوان حائز اهمیت است به مبانی قضاوت در این جشنواره باز می گردد. این معیارها از سوی شورای سیاستگذاری جشنواره تعیین می گردد و همین معیارهایی مبنای قضاوت قرار می گیرد تا حساسیت و نکات مورد قضاوت برای شرکت کنندگان مشخص شود. در واقع چنین اتفاقی سبب می گردد تا مسیر آینده موزیسین های نسل آینده ترسیم شده و شکل بگیرد.

این نوازنده تار و استاد دانشگاه همچنین عنوان کرد: سومین اتفاقی که ما در جشنواره موسیقی جوان شاهد آن خواهیم بود این است که نسلی از استعدادهای جوان موسیقی کشورمان در این جشنواره کشف و به جامعه معرفی می شوند تا آینده موسیقی مان را بسازند. در واقع سبب می گردد تا به ارزیابی نسبی از وضعیت موسیقی در میان نسل جوان دست پیدا کرده و بتوانیم تا حدودی آینده موسیقی کشورمان را پیش بینی کنیم.

وی گفت: ما اعضای شورای سیاستگذاری از حضور این همه جوان فعال در عرصه موسیقی غافلگیر شدیم. تعداد متقاضیان بسیار فراتر از حد انتظار ما بود و سبب خوشحالی مان شد.

داریوش طلایی ادامه داد: ما امروز نیاز داریم که انواع موسیقی را تفکیک کرده و با سبک و سیاق خودشان معرفی و ارزیابی کنیم. این کار سبب می گردد تا تکلیف جوان ها یمان را نسبت به موسیقی هایی که می خواهند به سراغ اش بروند روشن تر کنیم. متاسفانه وقتی این کار نمی شود بعضی ها همه انواع موسیقی را با یک برچسب می زنند.

این عضو شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره موسیقی جوان همچنین عنوان کرد: ما باید فضای لازم را باید برای حضور، رشد و معرفی استعداهایمان به وجود بیاوریم؛ ما استعدادهای بسیار خوبی داریم که موضوعی امیدوار کننده است اما امروز جوان های ما به جای اینکه به دنبال عمق بخشیدن به هنرشان بروند دنبال الگوهایی برای شهرت می باشند؛ این موضوع نیز دلایل مختلفی دارد که شاید مهمترین آن فراهم نشدن امکان بروز برای استعدادهایمان باشد.

وی در ادامه افزود: موسیقی ایرانی که توانسته است در طول قرون متمادی با وجود پستی و بلندهای بسیاری به حیات خود ادامه دهد و امروز به ما برسد حتما ویژگی ها و جذابیت های مهمی داشته که چنین مسیری را طی کرده است. به گمان من چنین موسیقی حتما می تواند نیاز شنیداری جوان های ما را برآورده کند البته به شرط اینکه از این موسیقی حمایت شود و استعدادهای آن را دریابیم.

هفتمین جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه در سالن رودکی برگزار و ۲۷ شهریورماه در تالار وحدت به کار خود پایان می دهد.

منبع: موسیقی Musiceiranian.ir


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.