داستانهای انقلاب و دنیای خوبی‌ها موضوع تصویرسازی جشنواره تجسمی فجر

۲۸ آبان ،

˝داستانهای انقلاب اسلامی˝، ˝پایان شب سیه سپید است˝، ˝شقایق˝، ˝مادران شهدای نوجوان˝، ˝دنیای خوبی‌ها˝و ˝دیو چو خارج رود فرشته درآید˝ موضوع و مضامین رشته تصویر سازی پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر است.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال و سرامیک، تصویر سازی، مجسمه سازی، پوستر، عکاسی و کاریکاتور و بخش مقالات علمی از ۱۴ بهمن تا ۱۲ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رشته نقاشی با موضوع ایثار و فداکاری و رشته مجسمه سازی با موضوع وحدت است که هر هنرمند در رشته نقاشی می‌تواند حداکثر پنج اثر و در رشته مجسمه سازی حداکثر سه اثر را به جشنواره ارائه کند.

ارزش های انسانی و الهی موضوع رشته سفال و سرامیک و شعائر اسلامی و ایرانی موضوع رشته نگارگری است و هر هنرمند حداکثر سه اثر را می تواند در این رشته ها ارائه کند.

رشته خوشنویسی فقط به گرایش نستعلیق اختصاص دارد و هر هنرمند خوشنویس می تواند حداکثر سه اثر را با موضوع آیات قرآنی، احادیث و اشعار برای جشنواره ارسال کند.

داستان های انقلاب اسلامی موضوع رشته تصویرگری است و هر تصویرگر حداکثر پنج اثر می تواند به جشنواره ارسال کند. رشته پوستر با موضوع عدالت برگزار می گردد و هر هنرمند مجاز است پنج اثر به این بخش ارائه کند.

رشته عکاسی نیز با موضوع شادی های زندگی و امید به زندگی در گرایش مستند اجتماعی است و هر عکاس حداکثر هفت عکس را می تواند به جشنواره بفرستد و رشته کاریکاتور فقط به گرایش کارتون موضوعی اختصاص دارد که هر هنرمند می تواند حداکثر شش کاریکاتور را با موضوع عدالت به جشنواره ارائه کند.

رشته های عکاسی ، کاریکاتور و پوستر به صورت بین المللی برگزار می گردد.

بخش مقالات علمی به “بررسی تحولات هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی” اختصاص دارد و هر شرکت کننده می تواند تا پایان آبان ماه حداکثر خلاصه سه مقاله را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

تاریخ خلق آثار ارسالی به پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر می بایست از ابتدای سال ۱۳۹۰ به بعد باشد و آثار تاکنون در جشنواره ها و دوسالانه ها ارائه نشده باشد.

بخش فیل مستند هنرهای تجسمی نیز در پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر برگزار می گردد و سینماگران و مستند سازان می توانند فیلم های خود را با موضوع هنرهای تجسمی درباره یکی از شاخه های تجسمی (نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه سازی، تصویر گری و سفال و سرامیک ) و فیلموگرافی هنرمندان تجسمی (پرتره) و دیگر مستندهای خود را پیرامون هنرهای تجسمی تا پنجم بهمن ماه به دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ارسال کنند.

پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به دبیرکلی سیدعباس میرهاشمی از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در تهران و استانها برگزار خواهد شد.

هنرمندان برای شرکت در پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر می توانند آثار خود را تا ۱۵ آذرماه سال جاری از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/۳۱

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.