داستانک/ به خدا قرض بدهید، ده برابر بگیرید!

اردیبهشت ۱۴۰۳

شب که می‌شود حوصله‌ها مانند سایه ماه کوتاه است و کمرنگ. داستانک، قلقلکی کوتاه برای فکر و روحمان است تا در ساعات پایانی شب، لحظات کوتاه امروز را با خواندن جملاتی کوتاه بهتر و بیشتر قدر بدانیم.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

مرحوم مجتهدی تهرانی از آیت ا… مشکینی نقل کرده اند که : در ایامی که تحصیل می کردم یک روز در حالی که ۵ ریال بیشتر پول نداشتم، در خیابان راه می رفتم که یکی از طلاب به من رسید و گفت: ۵ ریال داری به من قرض بدهی؟ فکر کردم اگر این پول را به او بدهم خودم بی پول می مانم اما با خودم گفتم خدا کریم است، پول را به او دادم و چند قدمی رفتم که یکی از همشهری های مشکین شهری را دیدم. مصافحه کردیم و موقع خداحافظی ۵۰ ریال در دست من گذاشت. هنوز چند قدمی نرفته بودم که دوست دیگری را دیدم که از من ۵۰ ریال قرض خواست.
این دفعه هم گفتم خدا کریم است، پول را دادم و راه افتادم که یکی دیگر از همشهری ها را دیدم، موقع خداحافظی چون فهمیده بود آهی در بساط ندارم پولی کف دستم گذاشت. از هم جدا شدیم و مقداری جلوتر رفتم نگاه کردم دیدم ۵۰۰ ریال است. ناگاه به یاد این آیه شریفه
۱۶۰ از سوره انعام افتادم که فرموده: «من جاءبالحسنه فله عشر امثالها»؛ یعنی: هر کس عمل نیکی انجام دهد ده برابر به او پاداش می دهیم. هرچه منتظر شدم و دعا کردم کسی پیدا شود و این ۵۰۰ ریال را قرض بگیرد بلکه بیشتر شود، دعایم مستجاب نشد!.
هزارویک حکایت قرآنی- ص ۲۴۹

برای ملاحظه مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.