داستان‌های زندگی زنان ارمنی در نمایشگاه ˝مادر آرمنیا˝

اردیبهشت ۱۴۰۳

برای اولین بار در تاریخ ارمنستان

برای اولین بار در تاریخ ارمنستان ۱۰ عکاس زن آثارشان را در شهر ایروان در یک نمایشگاه گروهی با عنوان ˝مادر آرمنیا˝ در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

به گزارش هنرآنلاین، این پروژه که با حمایت بنیاد جوامع باز و با هدف برابری خواهی جنسیتی برنامه‌ریزی و اجرا شده، روز ۱۲تیرماه سالجاری در مرکز هنر تجربی معاصر ارمنستان به نمایش درمی‌آید.

اسولتانا باچه وانو، یکی از بانیان این حرکت هنری، دربارهٔ آثار نمایش داده شده در نمایشگاه “مادر آرمنیا” گفته: زنان در ارمنستان هنوز که هنوز است برای داشتن شغل می‌جنگند و هنوز از آن‌ها انتظار می‌رود در مقام مادر حاضر شوند و تمام وقت خانه‌داری کنند. این ده عکاس قواعد را شکستند و راهی یافته‌اند تا از رهگذر آن مادرانشان، معلمان‌شان و فعالان اجتماعی را ثبت کنند.

مری آقاجانیان، سارا انجرگلیان، نازیک آرمناکیان، آنوش باباجانیان، نار بابایان، آناهیت هایراپتیان، هاسمیک هایراپتیان، پیروزا خالاپیان، اینا خیتاریان و نلی شنیشمانیان هنرمندانی می باشند که عکس‌هایشان در این نمایشگاه از داستان‌های زندگی صمیمی زنان ارمنستان می‌گوید، جنبه‌هایی که در سال‌های پس از استقلال کمتر به آن‌ها توجه شده، از موانع اجتماعی برای رشد در یک جامعه مردسالار تا پرتره‌های مصممی که باشکوه بر بی‌عدالتی‌ها چیره می‌شوند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.