داستان مهاجرت آرش و صنم به لس‌آنجلس به سایت آمازون رسید

به گزارش خبرآنلاین، اولین رمان کیوان ارزاقی «سرزمین نوچ» که اردیبهشت ماه امسال از طرف نشر افق منتشر شد و مورد توجه خوانندگان و منتقدان ادبی قرار گرفت از طرف سایت عرضه کتاب و محصولات فرهنگی آمازون در سراسر جهان به فروش خواهد رسید.

عرضه یک رمان فارسی از جانب یک ناشر ایرانی روی سایت جهانی آمازون برای اولین‌بار صورت می‌گیرد هرچند پیش از این کتاب‌های دیگری از جانب نویسنده یا ناشر غیرایرانی در این سایت عرضه شده بود. پیش از این مجموعه داستان من ریموند کارور نیستم نوشته مصطفی عزیزی و از نشر افق هم در این سایت عرضه شده بود. خوانندگان فارسی‌زبان در سراسر جهان می‌توانند این رمان را که مضمون آن مهاجرت یک زوج جوان ایرانی به آمریکا، لس‌آنجلس و دالاس است از طریق سایت آمازون خریداری کنند.

بر اساس این گزارش، «سرزمین نوچ» را می توان در یک تعریف، «رمان مهاجرت» نامید. ادبیات مهاجرت، شاخه ای از انواع ادبی ست که در سال های اخیر پاگرفته و به آثار ادبی نویسندگان مهاجر با موضوع و محوریت مهاجرت اطلاق می شود. ارزاقی در این رمان به داستان ایرانیان مهاجر پرداخته و موضوع زندگی آنها در آمریکا را دستمایه نوشتن رمان قرار داده است. نویسنده این رمان که خود از ایرانیان مهاجر به آمریکا به شمار می‌رود در این رمان شرحی از مهاجرت و زندگی «آرش و صنم»، زوج ایرانی به آمریکا را ارائه می‌دهد که داستانی غیر منتظره به همراه شادی‌ها و تلخکامی‌های فراوان برای آنها را شامل می شود.

سرزمین نوچ تکرار قصه آدم هایی ست که بهشت گمشده خود را در آمریکا و اروپا می جویند و نقطه عطف و وجه تمایز آن بحران روحی آرش است که آن هم راوی بارها تکرار می کند که افسردگی موقت ناشی از مهاجرت(هوم سیک) نیست بلکه حملات شدید اضطراب(پنیک اتک) است و در نتیجه به ذهن خواننده متبادر می شود که شاید ربط مستقیمی هم با مهاجرت نداشته باشد. این رمان در ۲۲ فصل و ۳۰۰ صفحه منتشر شده است که ۲۰ فصل از آن به شرح زندگی دو قهرمان داستان در آمریکا و دو فصل نیز به مرور خاطرات آنها به زندگی سابقشان در ایران می‌گذرد.

در پشت جلد کتاب آمده است: «وقتی آرش و صنم ایران را ترک می‌کردند، نمی‌دانستند مهاجرت به آمریکا با اتفاقات غیرمنتظره، شادی‌ها و تلخ کامی‌های بزرگی همراه است… نویسنده در “سرزمین نوچ” زندگی ایرانیان ساکن لس آنجلس را به شکلی واقعی و زنده ترسیم می‌کند.»

درباره داستان آرش و صنم اینجـــــــا بیشتر مطالعه فرمایید.

ساکنان تهران برای تهیه این رمان کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.